2 септември 2010 г.

Пълнен заек

Манджи със заек разни, но няма такава вкусотия като пълнения smile1smile1smile1
Много лесно за приготвяне, между другото.

Продуктите са:

Заек, несолена сланина, малка бучка масло /50-60гр/, каф.ч. ориз, 5-6гъби, черен пипер, сол
200 мл бяло вино

Приготвяне:

* Заекът се измива добре, подсушава, поръсва с черен пипер и сол на вкус отвън и отвътре, втривайки ги добре с ръце в месото.
*Завива със свежо фолио и прибира в хладилник за5-6 часа.
* Почистените дреболии и гъби се нарязват ситно и задушават в маслото.
* Прибавя се измития ориз и *запържва* за -1-2 мин.
* Залива се с гореща вода (2/1 към ориза) или бульон, посолява на вкус, прибавя се черен пипер по желание и задушава, докато ориза поеме водата.
* Заекът се пълни
 с плънката и зашива с дебел, здрав конец (ето тук Илианка е показала) или забожда нагъсто с клечки за зъби.
*Готовият заек се  извива  на дъга и поставя в тава (ако краката се вдигат нагоре се връзват с конец, защото са остри и късат фолиото)
* Сланината се нарязва на съвсем тънки филии, покрива се целия заек отгоре, налива се виното и още 100 мл вода и завива с два пласта фолио, застъпвайки добре краищата му в ръба на тавата.
* Пече се на 250* за 10-15 мин. (докато се чуе как къкри отвътре) , след което намалява фурната на 170-180* и пече 2 часа (ако е родител на зайко - може и 3 ч.)
* Тавата се развива от фолиото, отстраняват се парчетата сланина, залива се със соса от печенето и връща във фурната да се запече на мах за 10-на мин.

***Понякога като посолявам заека счуквам - скилидки чесън и ги втривам заедно със солта и черния пипер в месото, много е вкусно, но зависи и кой ще яде от него.

23 коментара:

  1. Е,това е вече предложение за хладните дни!
    Правила съм веднъж,много ни хареса!
    Май е време за повторение...
    До скоро,Пепи!

    ОтговорИзтриване
  2. Невероятно изглежда, а и сигурна съм, че е много вкусен дългоушко, приготвен по този начин! :)
    Със сигурност ще се възползвам от споделената вкусна рецепта! Благодаря ти, Пепи!
    Слънчев и изпълнен с усмивки ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
  3. Отдавна не съм готвила заешко :) Трябва да поправя пропуска. Рецептата много ми харесва. Само да не се сърди Оливър нашият декоративен заек :) :)

    ОтговорИзтриване
  4. Е, Пепчо, голяма вкуснотийка :)))
    Радвам се, че сподели рецептата!
    Поздрави и спокоен уикенд!

    ОтговорИзтриване
  5. Краси, Евка, аз обаче предпочитам намазан с чесън, да знаеш :) По ароматен е така :)
    Кате, изведи Оливър на разходка, а дай рецептата на мъжо :)
    Дани, едно подстрекаване сякаш ми се върти из главата :)

    Благодаря, мили дами, поздрави и на вас и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  6. А! Аз тук не бях ли оставила коментар???

    ОтговорИзтриване
  7. Тц, не си. :) Но знам, че обичаш пълнени зайковци ;-)

    ОтговорИзтриване
  8. Ми аз писах, но явно е имало проблем с получаването. Та страхотен ти е заекът. С такава апетитна коричка... иде ми да заръфам монитора :))

    ОтговорИзтриване
  9. Е не,Това пък вече не е никак за гледане!
    Ако не се пукне сърцето от мъка, ще се удави човек от преглъщане!
    Хайде Пепчо, кани ме на гости! :)
    Чудно е!

    ОтговорИзтриване
  10. Мятай се на автобуса и идвай, ще напълня друг ;-)

    ОтговорИзтриване
  11. Вчера пробвахме рецептата, страхотна е! Блогът ти е чудесен, Пепчо!

    ОтговорИзтриване
  12. Благодаря, Виолета!
    Радвам се, че ви е харесало зайчето така приготвено :)

    ОтговорИзтриване
  13. Браво,рецептата е супер.
    Аз да попитам ако наредя кисело зеле около заека дали ще се попучи

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще се получи. Но ще изхабиш заека с кисело зеле. Лично мнение. Не ми се връзват двата продукта, печени заедно.

      Изтриване
    2. Става много вкусно и с кисело зеле.

      Изтриване
    3. Може, но никога не бих сготвила заек с кисело зеле. Въпрос на лично мнение.

      Изтриване
  14. strahotna recepta ,krehko li stava zai4eto.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Крехко става, да.
      За съжаление няма кой да стои непрекъснато в интернет и да отговаря, та: когато мога.

      Изтриване
    2. moito zai4e ve4e 3 chasa e v garnenceto ,no mislia o6te 1 chas da se popeche na baven ogan ,za da stane o6te po krehko.

      Изтриване
    3. Надявам се отдавна д а сте го извадили зайчето от гърнето :“ Има вероятност да се препече - месото е сухо и трябва да се внимава.

      Изтриване
    4. Ще ви кажа утре

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...