16 септември 2010 г.

Песто от магданоз

Нищо ново под слънцето smile1, новото е, че правих за фризера, тъй като сега има изобилие от тази никак нелюбима ми подправка в зелен вид. Която така приготвена пък много, много обичам - на салати, на крутони, с препечен или топъл хляб, за печене на меса, само с брускети..... окапах се, а рано сутрин е blush2

Продукти:
2 връзки магданоз
50 г. белени ядки (лешници, бадеми)
50 г. настърган пармезан
2-3 ск. чесън
100 мл зехтин
щипка сол (на вкус, ако е малко, досолява се, когато е готово)

Приготвяне:
* Магданозът се накъсва и поставя в блендера (или купа запасиране) всички останали продукти.
* Разбиват се до пълното им смилане. Ако е много гъсто - прибавя се още малко зехтин, но се внимава да не остане много рядко.
* Прибира се в хладилник да се охлади поне 30 мин. преди ползване.


* Така приготвено издържа около седмица свежо и вкусно.
* Понякога прескачам скилидката чесън, зависи за кого и за какво ще го използвам.
***За фризера - пасирам само магданоза със зехтин - наполовина количество. Прибирам в малки пластмасови бутилки или бурканчета и замразявам. Така магданоза не е съвсем фино разбит. Оставям да се размрази, прибавям ядките, пармезана, скилидка чесън и още толкова зехтин и пасирам отново, тогава се получава фино и гладко песто.


***Тази година за пръв път сложих като универсалната подправка - в бурканчета, с много сол, заляти с един пръст зехтин и затворени. Една приятелка каза, че издържа така в шкаф, но леко си променя цвета. Количеството сол при това съхранение ще се коригира от прибавените още зехтин и ядки.
***Същото направих и с босилек. 

18 коментара:

  1. Пепи,
    чудесна идея е замразяването на песто.
    Ако правилно съм разбрала /при замразяване/ - съотношението на магданоз и зехтин 2:1.
    Благодаря, поздрав и усмихната есен, Диана

    ОтговорИзтриване
  2. Да, Диди, така е. Останалия зехтин прибавям когато размразя и ползвам пестото.
    Поздрави и хубави почивни дни и на теб!

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря, Пепи
    и аз така разбрах - ще опитам.
    Поздрав и хубава вечер, Диана

    ОтговорИзтриване
  4. Пепчо, и аз се окапах, а уж съм вечеряла :)
    Поздрави :)
    Няма ли цяла година магданоз ?

    ОтговорИзтриване
  5. Оле Пепи,колко свежо изглежда!Така както ги нареждаш...."с препечен или топъл хляб,брускети"...и аз се покапах..хихи..
    Хубава и спокойна вечер!

    ОтговорИзтриване
  6. Има, Дани, но в много от случаите заради "повишеното" му търсене напазара през зимата е пожълтял или почернял. А този си е от градината на мама :)
    Нанита, добре си се завърнала :)

    ОтговорИзтриване
  7. Много благодаря за рецептата. Скоро търсих нещо подобно :)Прегръдки:)

    ОтговорИзтриване
  8. и на теб, Кате :)

    Хубави почивни дни в твоя кокошарник :)

    ОтговорИзтриване
  9. Много благодаря за рецептата. Честит празник!!!

    ОтговорИзтриване
  10. Pep-4o, много хубави рецепти за консервиране ни предлагаш. Аз и друг път съм споменавала за една селска разядка, но там чесънът е повече от магданоза :), но не съм се сещала, че може да се направи като босилековото песто и ще е много вкусно. Записвам си рецептата за лютивката и универсалната зеленчукова подправка, за което ти благодаря! Поздрави и хубав почивен ден!

    Станимира от "малки неща"

    ОтговорИзтриване
  11. Щом може с много чесън, ще пробвам и аз :)
    Благодаря ти, Мира, хубава седмица на теб!

    ОтговорИзтриване
  12. Ах, невероятна вкусотия! Едва станах от масата :)))
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  13. Уф и това как съм го пропуснала. Записвам си го веднага.

    ОтговорИзтриване
  14. Да попитам - слагате ли дръжките? На мен ми е жал да ги хвърлям, те са най-ароматни и затова компромисно махам само последната 1/3 от тях. Само че за тях е необходима и малко вода, за да се смелят добре и блендерът да не изгори.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. След 2 години :) сега виждам този въпрос и ще отговоря, може да наминете, или да е полезно за друг -
      Слагам дръжките, да. Не твърдите долу до корена, а по-свежата част от тях, по-крехките. Не прибавям вода, защото има олио, или зехтин и мазнината спомага работата на пасатора/блендера.

      Изтриване
  15. А дали не може да се добавят и маслини, които да се пасират заедно с останалите неща? Ще взема да го пробвам, защото магданозът е любима вкусотия по всяко време.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Могат, но маслините доста ще променят вкуса :) Аз си правя маслинова паста/тапенад - дори в момента съм приготвила брускети с него, но то е с много силен маслинов мирис.
      Ако решите да пробвате, сложете съвсем малко маслини :) щом магданозът ви е любима подправка.

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...