5 декември 2010 г.

Имен ден и Тиквено портокалов кисел


Едно тиквено предложение, добре, че не вложих тиквата пак в солени кексчета, че госпожицата вече ме гледа със съмнение. Отдавна се чудя каква да направя с тиква, че само печена ядем.
А кисел slap май не съм правила откакто тя беше бебе. Явно тогава си е изяла полагаемото, защото днес не го опита; затова пък ние с баща и го уважихме smile1 Много вкусно кремче. Преобладава аромата на портокала, а не вкуса на тиквата.


Продукти:
150 гр. сварена/печена тиква
200 мл прясно изцеден сок от портокал
5 с.л. захар (толкова сложих - на вкус, могат да се увеличат, или намалят)
50 мл. течна сладка сметана
2 с.л. царевично нишесте.

Приготвяне:
* Тиквата се пасира; прибавя се портокаловия сок.
* Сипва се в малка тенджера или касерола, прибавя захарта и се загрява, докато започне леко да къкри.
* Прибавя се сметаната, разбърква добре и внимателно налива размитото в малко вода нишесте при непрекъснато разбъркване.
* Щом започне да пука на балончета smile1 се отмества от котлона, охлажда и разсипва в купи/чаши.

Вече е Никулден. Няма как да пропусна smile1


Честит имен ден, Ники!
С пожелания за здраве, късмет, успех и любов
give_heartgive_heart
от всичко, по много!

Хубав празник и
wink1 умната, че седмицата е дълга.

17 коментара:

  1. Да ти е жив и здрав именника, Пепи!
    А тиквения кисел е хубава идея, само дето мен ще ме гледат странно вкъщи не заради солени кексчета, а ако пак започна с тиквените изпълнения - още им държи влага :))
    Хубава нова седмица с много предпразнично настроение и вдъхновение!

    ОтговорИзтриване
  2. Честит имен ден на Ники и от мен :)
    Празнувай и не му мисли много, тя седмицата може и да е дълга, но празниците са малко :))
    Киселът е много интересен, харесва ми :)

    Хубав празник!

    ОтговорИзтриване
  3. Честит празник, Пепи и честит имен ден на Ники!
    Желая ви здраве и късмет, щастие и благоденствие!
    Много свежо тиквено предложение.
    Хубави празници и настроение, Диана

    ОтговорИзтриване
  4. Честит празник, Пепи! Честит и на именика!
    Харесва ми рецептата, ще я пробвам, че не помня от кога не съм опитвала кисел :)

    ОтговорИзтриване
  5. Пепи, честит да ти е Ники!
    Нека всичко, което си му пожелала да се сбъдне!
    Весел празник!
    Киселът е чуден! :)

    ОтговорИзтриване
  6. Лети, Ина, Дианка, Зори, Ева,
    благодаря за пожеланията!
    Хубав празничен ден и на вас!
    Инче, с теб ще си поговорим някой път, не се пишат такива неща в ефир, ще види :)))

    ОтговорИзтриване
  7. Честит празник,Пепи!
    Да ти е жив и здрав именника!
    Кисела изглежда много апетитно!
    ...и аз боря вкъщи едни тикви тези дни,но в солени варианти:)

    ОтговорИзтриване
  8. Пеп, да ти е жив и здрав :)
    И не го мисли, ще изкара и дългата седмица!
    Да има много късмет в живота!
    Хубава вечер и на вас!
    Наздраве!

    ОтговорИзтриване
  9. Да ви е жив и здрав именника, Пепи!
    Много здраве и хубави моменти му желая!
    А вас само да ви радва!
    Наздраве!

    ОтговорИзтриване
  10. Благодаря ви, Тони, Дани, Дидка!
    Да ви се връщат двойно поздравите!

    ОтговорИзтриване
  11. Ооо... тиква с портокалче! На цвят си отиват, а останалото ще се опитам да си представя докато не опитам. :)

    Честито и от мен на патерички Пепи!

    Чудно блогче е станало тука! :)

    ОтговорИзтриване
  12. Пепчо, макар и със зъкснени, честит имен ден на именика! На него му желая много здраве и късмет, а на теб много дълго да се радваш на успехите му!
    Аз не храня особено мили спомени за кисела от детската градина, но за сметка на това у нас се изпотрепват за него, така че си записвам рецептата:)

    ОтговорИзтриване
  13. Hayırlı günler, ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı olmuş.

    Saygılar.

    ОтговорИзтриване
  14. Драго, мисля си, че ти би добавил и онова сосче, дето му забравям името ;))) нарочно. Благодаря ти!
    Лулу, кремовете и месото бяха най-омразните ми храни в детските години. Към втория вид отдавна си промених отношение, но усещам, че и към първия вървя в тази посока.
    Благодаря ти :)

    ОтговорИзтриване
  15. Пепче, да ти е жив и здрав именика, и ти да си жива и здрава и все такива вкусни неща да ни показваш:)))
    Направо ме върна в детството с това кремче.:))

    ОтговорИзтриване
  16. Пепи, на патерици - честито на именника! Да ти е жив и здрав!
    Не съм яла кисел от детските си години :). Комбинацията от тиква с портокал изглежда много сполучлива!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...