24 юни 2011 г.

Сирена във фолио


 Печено сирене във фолио е класика, стара колкото света smile1 Дори не помня от кога, но почти винаги, когато печем на скара, правя Печено сирене в лозов лист   - там сиренето не само се задушава, ами поема и от аромата на зеленото листо. Други подправки не му трябват. Преди две-три години тези Чашки с бекон и яйце във фолио на Дианка станаха хит у дома, естествено с прибавено сирене (и без гъби) и любими на младежа. Е, една такава чашка никога не е достатъчна за  голям млад мъж, но това е друга тема. 
У дома храните, които ядем и четиримата са твърде малко. Все някой нещо не яде. Сиренето обаче не е от тях - то е любимо на всички ни и се яде ежедневно, някой дори яде сиреновата каша с още сирене. 
След цялата тази тирада и огромната ни зависимост от сиренето е време да покажа тази бърза "рецепта" за сиренА във фолио, която не е нищо ново, но лично аз не бях слагала повече от един вид сирене да пека.  Преди няколко дни  (във вторник)  видях как го приготви Божана Филипова за предястие на гостите си в предаването "Черешката на тортата", а вчера (четвъртък)  събрахме разни сирена с девойчето и ги завихме във фолиото.
Резултата е :)) чудесен лек обяд, с меки, разтичащи  се сирена, гарнирани с още домати. От мамината градина :))) За предястие ще го хапваме  друг път newsm03    



Необходими са: 
листове алуминиево фолио, нарязани на големи квадрати - поне 30/30см.  (или хартия за печене) 
масло, домат и поне 4-5 вида сирене (или според наличните в хладилника). 

Приготвянето е детска работа: 
* Фолиото се поставя с лъскавата страна нагоре (към храната) и се започва нареждане на продуктите: 
Най отдолу тънка "филия" масло- не повече от 2 мм. дебелина; върху нея дебел резен домат.
Следват сирената - аз сложих най-отдолу краве сирене, като по-твърдо, после  едно меко от кутия с краставички; следва кашкавал,  синьо сирене,  топено-пушено сирене, чедър. Отгоре поръсих с настърган пармезан и !! внимание, стръкчетата ми прясна мащерка останаха на плота. Забравих ги. 
* Крайчетата на фолиото се вдигат към средата и затваря "плика" - или усуквайки ги добре, или връзвайки отгоре. 
* Готовите пакетчета се поставят в загрят сух тиган (и на скарата би се получило запичането само от долу) и пекат не повече от 7-8  мин. (или в силно загрята фурна за 7-8 мин.) 
* Всяко пакетче се поставя в дълбока чиния (или купичка), с която се поднася.



Ние опитахме и по двата начина - и в купичка, и в чиния и двете останахме доволни от аромата на сирене, който се разнесе  след отварянето на фолиото. Но лъжичката е задължителна newsm03  заедно с препечена филия хляб. 


И във вариант печено в алуминиевите формички - на дъното парче масло, следват сирене, сирене, сирене, сирене..... каквото има и по ж елание на домочадието :) на някои с яйце, почти на всички резен домат и тук там чушка. Нещо средно между сиренето във фолио и сирене по шопски. 

32 коментара:

  1. Задавих се!!!!!
    Фантастично за любители като мен на разни сиренца
    и все с някакви останали парченца в хладилника!!!
    А това със лозов лист е върха!
    Поздрави, Пеп и прохладен уикенд!

    ОтговорИзтриване
  2. Това е моята храна! Страхотно е Пеп!

    ОтговорИзтриване
  3. Пепчо, отдавна не съм правила сирене по този начин. Любопитен ми е вкуса на сиренето в лозов лист. Скарата я ползваме всеки ден, така че няма начин да не ги опитаме тези сирена :)) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Да, Дани, ще ти хареса много!
    Кате, отдавна не съм те виждала, привет :))
    Да, Йоли, твоята :Р

    ОтговорИзтриване
  5. Пеп-чо, направо залепнах за монитора! Страхотно предложение, като ми изсъхне след ден-два боята в кухнята се завирам и няма да изляза докато не направя последните ти 3-4 предложения!
    Хубав и прохладен уикенд ти желая!

    ОтговорИзтриване
  6. Изглежда страхотно! За съжаление вкъщи само аз съм любител на сиренето и ще трябва да си го правя тайно :)

    ОтговорИзтриване
  7. Ох,чакай първо да преглътна!:))
    Че и режимна е рецептата,значи ще се прави,то се знае!
    И у нас все някой нещо не яде,и затова много често правя отделни порции в по-малки съдинки и за всеки добавки според предпочитанията!Абе,капризи!Намерили те мераклийки за кулинарстване като нас да им угаждаме,нали Пеп :) ?!

    Благодаря за рецептата!

    Слънчева и ползотворна почивка ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  8. Хе-хе, колко точно го каза, намерили те :))
    Габи, защо тайно - от това сирене моеш да си направиш само една порция :)
    Мариета, а до тогава на сладоледи само ли ще караш :)
    Поздрави и на вас, момичета и хубави, ( дано да са по-прохладни, както обещават) почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  9. И аз го гледах това предаване и си мислех, че трябва да се пробва, но добре, че постна рецептата, че като нищо щях да го сложа във фурната (не знам защо съм останала с такова впечатление, сигурно защото хвърлях по едно око само, когато приготвяше ястията)

    И искам да ти кажа, че предизвика у мен истински глад, вълчи даже :))

    Хубав уикенд, Пепи и благодарско за рецептата :)

    ОтговорИзтриване
  10. Хе-хе, много изкушаващо това сиренце във фолио. И аз обичам такова, може да се приготви в плик на тигана и също става разкошотия. Поздрави Пепи

    ОтговорИзтриване
  11. Леле, колко вино може да се изпие с това мезе! Прекрасно е, Пепи! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  12. Инче, аз също по диагонала малко го гледах и също съм останала с впечатление, че сложи да пече във фурна. Но в социалната мрежа :))) Черешката... изписаха, че го пече в тиган. Така и направих. Пък и да ти кажа доста по-бързо е, отколкото във фурна - да загрява, да пече.... Съвсем нормален по големина тиган събра 4бр. такива пакетчета. И - задължително пробвай!
    Дани, в какъв плик - от целофанените за печене ли? Ще трябва да пробвам така, май ми допада идеята, че порцията ще е огромна :))
    Евка, наздраве :)
    Хубави и прохладни почивни дни, мили дами!

    ОтговорИзтриване
  13. Пепи, аз вече пробвах :)) Ама съм бързак, нали?! :))
    Малко след като видях рецептата ти, потеглих към магазина и се прибрах с набор сирена, които точно преди 15 минути попаднаха в моето коремче. Имам и снимка, само че може би още малко трябваше да държа на котлона, за да се разтопи и последното сиренце :) Но пък беше много вкусно, макар че какво ти предястие - то си е направо ястие. Така се напапках :)) Жестоко :))

    Благодаря ти за бързата, лесната и вкусна рецепта, Пепи :)

    ОтговорИзтриване
  14. Я, верно си бързак, Инче! Как ти се чувства коремчето сега :))) Щом си казала, става и за вечеря :) макар аз два дни вече на обяд да правя :)

    Според мен обаче - твърдите сиренца трябва да са наредени отдолу, за да могат (по-близо до топлината) да се разтопят по- с време. Как да е, Много апетитно изглежда!

    ПП: Предателка, сложи и треволюче, нали :Р

    ОтговорИзтриване
  15. Ай, жестоко, точно това ще е проблемът, а аз ги редих както ми скимне :))) Акъл море, глава шамандура :))
    Много ти благодаря, Пепи! Страшна си! :)

    ОтговорИзтриване
  16. Пепчо, много вкусно изглеждат тези сиренца във фолио - правила съм по рецептата на Емили, но непременно ще пробвам и твоят вариант!

    ОтговорИзтриване
  17. Пепи, страхотна куличка от сирена си наредила, преди печенето :) Толкова богата не ми е хрумвало да я правя :) Ще се поправя :)

    ОтговорИзтриване
  18. Страхотна вкусотия. Благодаря ти за предложението.

    ОтговорИзтриване
  19. Привет, Пепчо!:) Майка е от Велинград и една от семейните ни рецепти е сирене в пергаментова (оризова) хартия. Сервираше го едно време, като предястие за гости. Слагаше му домат и карве масло. Благодаря ти, даде ми добри идеи!:)))

    ОтговорИзтриване
  20. Светлана, домат и аз слагам винаги, но при това разликата е в богатството от сирената :) А иначе ме подсети да проверя при мама за едно руло оризова хартия, което тя ползваше з акройки....
    ПП: Преди малко четох последната ти публикация за пилето и ще го пробвам непременно тези дни, че се сдобих с няколко коренчета лимонов босилек и аз :)

    desi_go, добре дошла :) Радвам се, че ти е харесало!

    Зори, можеш да обогатиш куличката :)

    Стеле, непременно пробвай този вариант!

    Поздрави и хубава нова седмица, мили дами!

    ОтговорИзтриване
  21. Пепи, фантастично е и задължително ще се пробва!!! Ама като изключим доматчето :) това си е чисто фондю във фолио ;) божествено!!!

    ОтговорИзтриване
  22. Да, Мина, това си го мислех още първия път, като направих :)
    Другия път ще помисля какво ще си затопя в разтопените сиренца :)
    И да, божествено е!

    ОтговорИзтриване
  23. ооооо, направо ме спечели с тази рецепта
    благодаря за споделеното, при първа възможност ще се пробвам /в оризова хартия съм яла точно във Велинград в една кръчма- размазващо вкусно е/

    ОтговорИзтриване
  24. Добре де, вие във Велинград пастърва не ядете ли :)
    Май доста съм наблягала на рибата аз, пропуснала съм сиренето.
    Мими, ако решиш да го направиш в хартия, сподели дали става; предпочитам я пред фолиото.

    ОтговорИзтриване
  25. И аз барабар с вас си направих сиренцата.Моята кула я докарах до триетажна кооперация, но пак е вкусно.Дори студено също е прекрасно.Не знам с какви подправки би си подхождало.Сложих риган и се получи много добре.

    ОтговорИзтриване
  26. Олга, на мен също ригана много ми допада на сирена. Тези още не съм ги пробвала с подправка, предпочитам да им се наситим чисти, тогава :))
    Бих пробвала с мащерка или босилек. И салвия, ако успее да се разлисти, милата, след вчерашното опасване.
    Може да е триетажна, но пък е от нов тип кооперацията, нали :)))

    ОтговорИзтриване
  27. http://stirianowa.blogspot.com/2011/07/blog-post.html

    Пепи- ето моята вариация, на мен много, много ми допадна, но аз обичам постно и сирена, като цяло
    за подправка- бих заложила на традиционата чубрика, но не сложих, заради децата
    заради тях нямаше и синьо сирене, макар да обичам

    ОтговорИзтриване
  28. Мими, видях те :) много вкусна снимка е!
    И ще пробвам следващия път в хартия за печене.
    А предимството им, че са индивидуални - може да използваш и пробваш за себе си с любими сирена и подправки.

    ОтговорИзтриване
  29. Браво,много вкусно и апетитно изглежда.И аз го гледах,но не съм го правила още!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Губиш, Таня, здравей :) Много е вкусно, а бързо и простичко. Дори снощи с девойчето ми вечеряхме такива сирена :)

      Изтриване
  30. Здравей,

    Много добро предложение за летните вечери с чаша бяло вино.
    Скоро бяхме на вилата и си краве сирене в пергамент с босилек и се получи много добре.

    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря :) Поздрави и на вас!
      Наистина е чудесно предложение за летните дни.

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...