19 октомври 2011 г.

Свинско филе с ябълки и сметаново-горчичен сос


Още една рецепта от сп. Good food, която  много ни хареса в къщи  bowuu
Аромата на салвия от това лято се добре много прие, карамелизираните ябълки - отдавна обичаме, а факта, че в соса има сметана  и такива сосове не са на почит, бе преглътнат от потъмняването на соса от бульона, карамелизирането и горчицата.  Е, това, че в някои чинии на част от домочадието липсваха  ябълките е друг въпрос.
С две думи - много вкусно! И с още няколко - бързо за приготвяне, стига да сте се сдобили с хубаво парче филе. От мен - бонфиле Love 



Продукти за 4 порции:
50 г   масло и 30-40 мл. зехтин/олио
 4-5 малки кисели ябълки  (или 2-3 нормални)
щипка захар
600 г. свинско бон филе
250 мл. пилешки бульон
2 с.л.  горчица
150 мл. готварска сметана
шепа листа от салвия (тази подправка може да се замени с любима, макар тогава да се измени вкуса на соса)
сол (ако бульона е безсолен) и щедра щипка черен пипер


Приготвяне:
* Филето се нарязва на медальони (недебели, по 1см.)  и се поръсва  със сол и черен пипер.
* Ябълките се нарязват на четвъртинки и  почистват от  семките.
* Сотират се в маслото и захарта за по 2-3  мин. от всяка страна, докато започнат да се карамелизират. 
* Изваждат се в чиния.
* В тигана (колкото по-широк, толкова по-добре) се налива зехтина и запържват филетата за по 2-3 мин. от двете страни (до леко зачервяване).
* Горчицата се разбърква с малко от бульона и заедно с него прибавя към филетата. 
* Оставя се да къкри, докато се изпари наполовина. 
* Прибавят се листата салвия, връщат се ябълките и налива сметаната. 
* Обръщат се филетата, изчакват се още 3-4 мин. всичко да покъкри и отстранява от котлона. 
* Поръсва се с черния пипер, внимателно разбърква соса и сервира :))) с чаша бира. А докато аз публикувам рецептата, станало време за вино newsm53



26 коментара:

  1. Чудно! В крайна сметка може с две гарнитурки- и с ябълките, и с картофките, та мир да има:)))За пореден път възхитена:darkslayer

    ОтговорИзтриване
  2. Чудесно съчетание на продуктите!И страхотно изпълнение и презентиране!Браво Пеп4о!Аз съм готвила по този начин диви гълъби и много се харесаха у дома.А това лято и ние сме влюбени в салвията.

    ОтговорИзтриване
  3. Пепи,
    знаеш че обожавам тези комбинации!
    Прекрасно предложение!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. С ябълки и горчица няма как да не ми хареса :)
    Страхотен избор, Пеп :)
    Поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
  5. Ох, Пепчо за първи път съжалих, че толкова рано съм успяла да сготвя вечерята :)Спечели ме и със снимките и с апетитното описание на рецептата! Непременно ще опитам! Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  6. Пепи, както винаги си неустоима откъм предложения :)!! Не знам как съм я пропуснала тази рецепта в списанието, но при теб - никакъв шанс да не и се възхитя! С удоволствие ще пробваме това ястие у дома, само салвия бог знае защо никога не си намирам :)

    Лека нощ, или добро утро от мен - според зависи :))

    ОтговорИзтриване
  7. Привет, darkslayer, не си минавала скоро :) Радвам се, че ти допада и на теб това предложение!

    Бети, ще ме подстрекаваш ли ти сега? ЗНаеш ли, че имам гълъби във фризера :)

    Дани, трябваше да ти дам от моята салвия да пробваш, може този вид да ти допадне :) А иначе соса е страхотен, да!

    Ще ти хареса, Зори :) няма начин.

    Габи .... и утре е ден :)

    Лека нощ, мили дами и хубаво утре!

    ОтговорИзтриване
  8. Мина, лека нощ :)

    В Кауфланд има салвия. Ако ли не - търси суха. Също е много ароматна.

    ОтговорИзтриване
  9. Нямам никакви съмнения, че това ястие е адски вкусно! То при такива снимки, как и да има човек, де :))
    Браво, майсторице :)

    ОтговорИзтриване
  10. Пепи,картофки и впечатлена просто не се връзват :))!
    Пепи,ама голяма си месоядка и поклонничка,чак за жена подобен порив ме изненадва :)).
    Затова пък тук е като енциклопедия на месните ястия и деликатеси,а това филенце ме разчувства и мен още в отчетната!Имам медальончета във фризера и ще ги реализирам още утре!Само за салвията ще трябва да намина към Кауфланд/не го либя тоз магазин,ама ще се наложи/,щото и Йоли ми загатна за хубав шоколадов кювертюр от там.

    Спорен,усмихнат и слънчев ден,мила!

    ОтговорИзтриване
  11. И на мен не ми е любим магазин :) и ходя веднъж в тримесечие :) Вярно е, че обичам да готвя месо :) И да хапвам :) по веднъж на ден.
    Благодаря, хубав ден и на теб!

    Инче, завърна ли се? Очаквам с нетърпение какво ще покажеш сега :)

    ОтговорИзтриване
  12. Чудно е!Много добра комбинация!Бравост!

    ОтговорИзтриване
  13. Пепи, това изглежда много вкусно. С ябълки, без ябълки всякак ще го унищожа щом е месо :Р
    А горчица много обичам, макар да съм единствената на която и допада в нас :)

    ОтговорИзтриване
  14. И сега какво, за ябълки да ходя? Вкусно, много вкусно, Пепи! Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
  15. О-о-о, страхотно е ! Страшно вкусно,то се вижда!

    ОтговорИзтриване
  16. Пеп, и аз правя едно такова само че с дюли - много му ходят на свинското плодови добавки. Вкусно изглежда и ме зове:)) Поздрави и хубав ден утре!

    ОтговорИзтриване
  17. Ооо, добре, че идва обяд, че направо ми се дояде това твоето предложение. И аз направих нещо подобно пак от рецепта на списанието. Беше само че свинско филе със сос айоли - много вкусно. Но ще пробвам и това, изкушена съм.

    ОтговорИзтриване
  18. Пак ще се изкушаваме:-)
    Изглежда много вкусно;-)
    Благодаря, Пепчо!

    ОтговорИзтриване
  19. Ммммм, страхотна комбинация, Пепи! При теб винаги има чудно вкусни нещица :)
    Поздрави и хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  20. Вече е сезона и на български ябълки, Еви, ще има цяла зима. Предпочитам пред, пред големите, кухи вносни.
    Поздрави и хубави почивни дни на теб!

    Нели и Нели, с дюли съм правила само заешко месо - пак ни харесва; но скоро ядох на едно гости свинско - пак ми хареса. Явно ще правя и в къщи месо с дюли.

    Дани, ще пробвам и със сос Айоли :) харесвам го и съм убедена, че ще ми допадне на месото.

    Моля, Мъх, радвам се, че ти допада :)

    Лека нощ и хубави почивни дни, дами!

    ОтговорИзтриване
  21. Друго си е със сладките карамелизирани ябълки.... :-))
    Спокоен уикенд,Пепи!

    ОтговорИзтриване
  22. Значи приготвям я тази мръвка, давам я на мойте канибали , а аз изяждам ябълките.И те доволни, и аз доволна.
    Неуморима си , Пепчо!

    ОтговорИзтриване
  23. Хеххехе Вили, така у вас наистина всички ще са доволни :) Благодаря ти и поздрави!

    Благодаря, Краси, уикенда свърши, хубава нова седмица на теб!

    ОтговорИзтриване
  24. Страхотно ястие, и как апетитно изглежда, браво!!! Имаш наградки от мен, заповядай - http://magi-bg.blogspot.com/2011/10/blog-post_25.html

    ОтговорИзтриване
  25. Благодаря ти, Маги!
    Сега ще ида да погледна при теб :)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...