13 август 2012 г.

Боровинкови чийз-тарталети

      Много лесен, много свеж и вкусен :)) Ако се изключи и времето за желиране - и много лесен и бърз  десерт е. И много подходящ за лятото, тъй като е без печене.
     Освен това Роси  поне от месец първо намекваше, а после направо ме обвини, че съм изоставила сладкишите, дори любимите кремчета,  след като разбра, че не съм ги изоставила, но основно хапваме шоколадови мъфини разни, вафли :)) мдаааа, обичаме и вафли и повечко плодове сега.  Та да отвърна от своя страна на предизвикателството и, пък и малко да залитна от шоколадовите десерти, ето едни чийз-тарталети, вместо цял чийз кейк, но много държах да бъде в индивидуални форми - не много удачно според мен.  Хайде, от мен да мине - днес да е сладкиш.


 Продукти: (за 6 бр. тарталети с d~ 11см)
1 опаковка  меки бисквити с какао(180 гр)
2 пълни с.л. какао (трябваше да залъжа шоколадовия глад у нас все пак) 
125 гр. масло 

За крема:
150 гр. прясно, меко, безсолно  сирене*
125 гр. крема сирене 
300 гр.  цедено мляко 
4 с.л. пудра захар**
1/2 пак желатин (5 гр. ) 

250 гр. боровинки (моите смес - черни и червени) 
150 мл. вода 
3-4 с.л. захар**
20-30 мл. ром или ромова есенция
1 пак. желатин (10 гр.)





Приготвяне: 
* Всички продукти за крема  се поставят в дълбока купа и пасират (1 мин.) , докато се получи гладка смес. Ако захарта е малко - прибавя се на вкус.
* Желатина се сипва в ~20 мл. вода, оставя да набъбне и загрява на водна баня (или в микровълновата, но тъй като е малко - трябва да се внимава да не прегрее)
* Оставя се да се охлади за 3-4 мин. и прибавя към крема; разбърква се хубаво.
* Бисквитите се мелят в блендер на ситни трохи.
* Прибавя се какаото и нарязаното на парчета масло и мели, докато се получа една топка с лепкава маса от бисквитите и маслото.
* Формите за тарталети се застилат със съответните хартии за тях или парчета  хартия за печене, достатъчно големи, за да има и по страниците  на формите. 
* Бисквитената смес се разпределя в 6-те форми и с пръсти притиска много добре по дъното им. Трябва да се получи основа, дебела около 5-6-7 мм.
* Крема се разпределя върху бисквитените подложки,  изравнява се. Трябва да останат  празни 5-6 мм. до ръба на формичката, за боровинковото желе. 
* Прибират се за 60-90 мин. в хладилник да стегне крема. 
След които:
* Боровинките се поставят в касерола (или дълбок съд) на котлона с вода и захарта вътре. 
* Кипват се, котлона намаля на слаба степен, прибавя се рома/есенцията  и  соса се вари  7-8 мин. 
*Охлажда се.
* Желатина се изсипва в ~ 30-40 мл. вода и процедира както по-горе до набъбването му, след което се прибавя в боровинковия сос и прибира в хладилник. През 10 мин. се разбърква и наглежда :)) и когато започне да се превръща в желе - соса се сгъстява, се разпределя върху крема във формичките.
* Отново се оставя за 60-90 мин. в хладилника да стегне желето, след което могат да се консумират. ***



* Точно това сирене беше "меко от Бургос", което пуснаха в Лидъл на испанската седмица и нали е сирене :)) трябваше да опитам. То обаче се оказа съвсем същото като прясно подсиреното сирене -  веднага след притискането и преди осоляването му - мека, съвсем безсолна сиренова маса, която се препоръчва да се яде заради богатото съдържание на калций, но което сирене у нас само аз ям. Затова се наложи да трансформирам две от  кутийчетата в чийз-сладкиша. Но тъй като напоследък е много актуално домашно правеното сирене, дори от млади домакини, никак не е трудно да си направите такова от 3-4 л. истинско мляко, или пък да намерите безсолно, прясно меко сирене. 
** Захарта е на вкус. Според мен, това количество захар е напълно достатъчно, но пробвах. И както винаги захарта в сладкишите за мен е една променлива величина :smile1:
*** За да се хапват обаче се налага да се извадят от формичките, тъй като са с хартията отдолу. Хартията трябва да остане над самите сладкишчета, за да може да се хване с ръце от двата края и да се извадят от металната форма. Тогава се поставят в чиния, внимателно обелва от страните хартия и с навиване и промушване под основата на тарталетите се измъква изпод тях, за се ги освободи и останат както са горе. Това прозвуча много сложно и не знам как да обясня по-накратко, но всъщност е лесно. А аз незнайно защо реших да ги направя в тези тарталети, чието дъно е скосено и се наложи тази манипулация. Но исках да са индивидуални; да ги извадя. Следващия път - най-лесния начин - чийзкейка в  голямата форма и режа с ножа на  парчета.  А от крема остана малка чашка; почти всичкия сложих на тарталетите.

44 коментара:

  1. Тъкмо преди малко купих една кутия боровинки и се чудих за какъв дявол ги взех от магазина :))) Сега, ако добавиш и продуктите и начина на приготвяне, цена няма да имаш :)))
    Великолепно изглеждат, Пепи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ей го, добавям ги :) Съжалявам, но се замотах и забравих, че тук започнах нещо :))) А боровинките никога не са излишни, да знаеш, Иночка!

      Изтриване
  2. Пепчо, къде е рецептата?
    Или аз остарявам и недовиждам;)
    Но снимките са чудесни и много въздействащи.
    Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Амммм Мъхче, ето я :) Сега довърших. А тези снимки... никак не са фотогенични тези тарталети. Не могат да предадат вкуса им ни най-малко. Ама така е, като реших във форми за тарталети да ги правя. Кой да си мисли ,че по-трудно ще се вадят :))
      Хубава и на теб седмица!

      Изтриване
  3. Пеп, страхотно изглеждата, ама рецептичка нямат ли си? Че съм предвидила нещо подобно скоро, щеше да ми е от полза...
    И сигурно са ти истински, собственоръчно брани боровинки, ех...
    Хубава вечер ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. а, не! Тези боровинки са собственоръчно купени от пазара, Ети :) Тук нямаме боровинки, а когато ние бяхме из планината - си беше пролет и съвсем рано за тях.
      Ей сега ще смогна с рецептата, много са лесни.
      Хубава и на теб вечер!

      Изтриване
  4. Прекрасни са, Пепи! Бих изяла всичките... :)
    Прегръдки с пожелания за спорна нова седмица! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Заменям сладка за солена :)
      Благодаря ти и на теб :)

      Изтриване
  5. Чудесни тарталети, Пепи! Как да не са фотогенични, направо да посегна през монитора и да си взема. :)))

    Прегръдки и лека нощ от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами не ми харесва как излязоха на снимките и това е. Но това не променя вкуса им :)
      Хубав ден на теб, Вени!

      Изтриване
  6. ЕЕЕ след тези красоти как да ме лови сън :)))
    Пепи, невероятни снимки,браво.
    желая ти прекрасна седмица
    поздрави

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. казвала съм аз :) преди сън не трябва да се преглеждат кулинарните блогове :)
      Хубава и усмихната седмица и на теб да е!

      Изтриване
  7. И аз имам такива формички от свеки,но като знам как трудно ще се извадят си стоят кротко в шкафа.Твоите тарталетки изглеждат толкова вкусни...
    Хубав ден ти желая,Пепи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз ги ползвам често за солени и там нямам проблеми, Живе. Но виж, Бети долу пише как, следващия път със свежо фолио.
      Хубава вечер и на теб!

      Изтриване
  8. Пепи, много вкусно изглеждат на снимките тези тарталетки!За ваденето, добре си го обяснила с хартията, на мен преди време ми хрумна по-лесна със стреч фолио, което много лесно прилепва по релефните стени на формата.Ако искаш можеш да видиш тук http://vkusnosbety.blogspot.com/2011/07/blog-post_30.html

    ОтговорИзтриване
  9. Ако сметнеш, че е нередно да слагам в твоя блог линк, моля те да го изтриеш-комента.Извини ме.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бетииии, много се радвам дори, че го споделяш! Изобщо не се сетих за стреч фолиото, макар точно него да ползвам за сладкиши без печене. Ама въобще не ми мина на ум за него с тия тарталети. То капсули слагах, хартия за печене слагах. А хартиените капсули пък се навлажниха от крема и се късаха дори :) та трудно обелих. Много, много ти благодаря, че сподели, ще допълня горе, нали може?

      Изтриване
    2. Пепи, много се притесних,а сега се радвам!По принцип имаш толкова опит, а моето хрумване щото все бързам да направя п овече неща, нощо че манджите почти не вождат бял свят-в смисъл медийна изява:)И в това отношение ти се възхищавам искрено!

      Изтриване
    3. Никой не знае всичко, Бети :) Или дори и да знае (както аз съм ползвала свежо фолио така, но за солени торти) ей го, съвсем не ми дойде на ум.
      И си помисли за манджите ти - крайно време е и те да видят бял свят. Няма само с торти да ни изкушаваш, я :))
      Хубав край на седмицата, Бети!

      Изтриване
    4. :)Мисля, но все ми се струват нефотогенични, като видя твоите ми харесват , но после моите снимки Хм:(
      А десертите са най-хубавото нещо, после салатите, супичките..Ей това обичам аз и явно затова те ми се снимат :)
      Аз приключих една торта току що и вече лягам - утре снимките...
      Хубав петък и уикенд!
      До скоро!

      Изтриване
  10. Пепи, уникално апетитно изглеждат тези чийз-тарталетки! Боровинки мога да хапна само и единствено на сладкиш (но пък са ми любимия плод за сладкиш), а чийзкейк е от любимите ми сладости, така че - определено доста ми допада предложението ти! :)))

    ОтговорИзтриване
  11. Много вкусна идейка! И при мен се мотаят едни боровинки, така че това може да се пробва още днес...Много са си добре тарталетите - имат един такъв леко неустоим вид (-:

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Диде, ти поне си близо до боровинките :)) Дано да е имало повече тази година :)

      Изтриване
  12. Ох, след серията която пусна онази вечер във фейса, все си мислех да не поглеждам тук!:) Добре, че е само десерт, ще го преживея някак си:):):) Обаче много вкусен десерт!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. аз от кога се каня на чийзкейк с боровинки :)) Ама където и да погледна напоследък - все галети, сладкиши с плодове, тарти.... разноглед да стане човек.

      Изтриване
  13. Ммм Пепи, това е фантазия, любим сред любимите десерти и толкова красиво ... само да ми падне:)
    Наистина красив и неустоим десерт, ще трябва и това да си спретна :))
    Прегръдки и много усмивки от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще трябва, Иве, иначе няма как да ти падне :))
      Много хубава вечер от мен!

      Изтриване
  14. Пепи, обичам такива сладкиши :)
    Е, сирене още не правя, но все ще заменя с нещо друго!
    Тази година има толкова много къпини и малини на пазара :)
    Хубава вечер от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, Дани, все ще намериш подходящо сирене. Това бе моето решение за онова, дето го .. награбих :)) ама пусто любопитство :))
      Хубав утрешен ден на теб!

      Изтриване
  15. Снимките са убийствени, Пепчо! Сладкишът е много любим у дома, но се в тава го правя. Идеята за тарталети страшно ми хареса. Може да е трудно изваждането от формичките, но си заслужава картинката в чинийката. Много са красиви! Хубав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Елти, със свежото фолио лесно ще се извадят. С хартията за печене също става, но малко се навлажни и тук-там се накъсваше при ваденето, та се наложи салта в чинии да правят тарталетите :)
      Лека нощ и хубаво утре на теб!

      Изтриване
  16. Пепи, изглеждат и звучат вълшебно, а снимките - неустоими!
    Чудесна комбинация от вкусове и аромати, много ми допада като лек десерт!
    Голяма прегръдка, хубав и усмихнат празник, Диана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Диди :) Много се радвам да те видя отново, а оценката ти за сладкишите за мен е чест!
      Прегръдка и хубав край на седмицата и на теб!

      Изтриване
  17. Пепчо, честит празник и на теб! Нека Богородица закриля теб и близките ти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. с малко закъснение, но от сърце - Благодаря :))

      Изтриване
  18. Последна да се изкажа,ама пък първа имах честа да ги видя,фръц :)) !
    И тук да отбележа,че са невероятно свежи и са си излязли много добре на снимките,къде ти се види,че не са фотогенични не знам?!Супер контрастни са даже и със зеленкото си съчетала перфектно!
    Хубавото е,че гостенката ти ги е оценила подобаващо и старанието ти е било възмездено!
    Аз като Евка също не бих простила на голяма бройка тарталетки,а хубавото е,че и моите хора ще ги уважат.
    Но по-нататък, сега съм на плодове,че в Сф много прекалих с десертите,ама...Мина е виновна/как само се оправдах :) /.
    Хайде пак поздрави и хубав петък,Пеп!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хе-хе, вярно е. Първо на теб ги показах.
      Ами с тази трапецовидна форма никак не ми стоят добре на снимките, да ти кажа.
      И да, много, ама много се радвам, че допаднаха на гостенчето ни.
      А вие с Мина двете увековечихте ли десертите от вашата среща, да ви питам? Защо ли си мисля, че сте забравили, унесени в слади приказки :))
      А можеше снимков материал да донесеш от София.
      Еее, нищо, ще чакам да видя какви ще ги сътвориш тия дни.
      Поздрави сърдечни и хубава вечер, Роси!

      Изтриване
  19. Айде, от теб да мине:) Чуден десерт!
    Прияде ми се, Пепи. И аз искам :Р

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...