24 август 2012 г.

Петъчно - Нещо.....за разхлаждане



     Петък е, време за гости  smile3503 

     Днешната ми гостенка е една  дама, съчетала успешно три от най-важните неща в живота - семейството, професията и собственото си  хоби, чийто плод -  фотографиите са насладата за очите.  
     Първото впечатление, което ми направи са  именно тези пленителни  снимки, с последващи   увлекателни разкази. Много харесвам невероятно и чувство за хумор (за сметката на двете мили дечица, които отглежда)  и самоирония , а  не по-малко  -     разнообразните и вкусни рецепти, придружаващи почти всички снимки.
    Грешка..... Първото ми впечатление от лулу  беше надписа под аватара и в един мамешки форум .....  майка-психарка. И тъй като у нас ме бяха заклеймили с тази диагноза, много се успокоих, когато видях, че има и други.  И да ви призная, следващото ми впечатление от срещите на живо оправдаха представата ми за нея - много емоционален, лъчезарен и добър човек е това Лулуто, да знаете!  Кой друг би ме търпял да ми обяснява търпеливо за снимките как  да си зумвам :)) колажа, как да изчистя "случайно" изскочилото оразмеряване на снимка, или как да си сложа надписа, ползвайки само една програма, вместо три... или четири бяха?
     С времето открих при нея още една моя страст - обича да намесва домашните си любимци в публикациите, дори го прави невероятно успешно и да си призная обичам да гледам снимките на госпожиците - къде позиращи, къде случайно уловени,  особено онези на  малкото дяволче с искрици в очите, кроящо планове как да отрови деня на останалите. 
     Нещото..... Едва ли има човек, бродещ из българските блогове  страници, който  да не е попадал  на Something… Сещате се, нали  :smile1: Ако случайно не сте попадали, ето, сега е момента.  За мен е удоволствие днес да ми гостува Човекът, който стои зад Something… и го зарежда  с интересни разкази,  снимки, рецепти  и купища-креативни-и-весели-идеи-за-всякакви поводи -  Румяна Босева ,  много по-известна като Lulu.
   
       Руми, сърдечно ти благодаря за приетата покана и решението  ти да подсладиш блога ми! newsm51

 *******************************************************************



    Всеки път, като застана срещу бял лист, вторачил се в мене от екрана на компютъра и изпадам в тих ужас. Когато трябва освен написаното да споделя и някаква рецепта, ситуацията става съвсем усложнена. Да, знам че имам кулинарен блог и това не би следвало да е проблем, но пишейки текстове за себе си, нещата имат съвсем друго измерение.
Всъщност точно  това бяха и първите ми мисли, когато получих покана от Пепи, да и гостувам в блога  (чест и удоволствие за мен). От друга страна сега е лято и аз изпадам в състояние на традиционна лятна безтегловност, породена от жегата. Нещо подобно на зимен сън, само че в друг сезон – гледаш основно да лежиш , по възможност да не мърдаш и ограничаваш храната до възможния минимум. Така поне щях да имам някакъв повод и стимул да подготвя нещо за похапване и да зарадвам наличната част от семейството, в лицето на Мъжа на Лулу, който е силно потърпевш от лятното ми пестене на енергия. Последва дълго чудене какво точно да приготвя, защото всички ние добре знаем, че блогът на Пепи не е случайно място и в морето от кулинарни изкушения не можеш да предложиш какво да е. За месо и дума не можеше да става. Аз не съм много месоядно и в редките случаи, когато приготвям нещо такова, не мога да стъпя и на малкия пръст на Пепи. Спрях се на десерт , който реших, че е много подходящ за сезона. 


     Познат ми е под две наименования. По популярното по българските заведения е Френска нуга.  По- използваното от мен е Семифредо, което е италианското му наименование. Очевидно е доста популярно и международно обичано сладоледено изкушение.



Неудобството на това,  да си направиш сладолед в домашни условия, без да си горд собственик на машина за сладолед, е досадното периодично разбъркване, което трябва да се случва през няколко часа.



При тази форма на сладолед също има разбъркване, но то е само в началото. И не казвам, че е най- лесната рецепта на света, но е един от най- любимите ми и си заслужава дребното усилие, което се влага в направата и.



Портокалово семифредо със зелени смокини и шафран

600 мл сладкарска сметана
150 гр захар
3 яйца
100 гр крокант (карамелизирани ядки) – моят е домашно производство
100 гр сладко от зелени смокини + още малко при сервиране
100 гр сладко от портокалови корички
кората на един портокал
Щипка шафран – внимавайте с количеството, доста е наситен като вкус
Ванилия



Белтъците се отделят от жълтъците. 
Жълтъците се слагат на водна баня, заедно с шафрана и настърганата кора от портокал и се бъркат, докато почнат леко да се загряват и сгъстяват. Принципно в повечето оригинални рецепти са сурови, но в днешно време знае ли човек колко е безопасно .
Сметаната се разбива на гъста пяна , заедно с половината от захарта. Ако ползвате подсладена сметана, надейте да добавяте допълнително захар.
Белтъците се разбиват на гъста пяна за около 2 минути. Добавя се останалата захар и продължава да се бърка до получаване на твърди връхчета.
Сметаната се смесва с белтъците и жълтъците и се разбърква внимателно с шпатула. Добавят се нарязаните на дребно смокини, портокалови корички и натрошения крокант.
Форма за кекс или по- дълбока тавичка се застила с фолио за свежо съхранение. Изсипвате се сместа за семифредото и съдът се покрива отгоре отново с фолио. Слага се в камерата за поне 12 часа.
Сервирате, като режете на дебели филии или сипвате в чаши. Отгоре поръсвате с парченца нарязани на дребно зелени смокини от сладкото 



Френски или италиански, произходът на десерта едва ли има съществено значение при изяждането му:)

26 коментара:

  1. Пепи, отдавна съм очарована от твоята гостенка :)
    Виж не знаех за надписа под аватара, но май и с моя милост е същото :)
    Много думи ми трябват, за да опиша усещането си от Лулу и затова няма да правя опити!
    Радвам се, че я има в блог -пространството, радвам се, че е такава каквато е и че мога да се наслаждавам на всичките И умения!
    И двете имате чудесно чувство за хумор, на което се кефя :)
    И днешните снимки са прекрасни, а десерта много го харесвам, особено с нейните добавки от сладкА, особено смокиново!
    Прегръдка от мен и усмихнат уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Понякога думи не се намират, Дани, знаеш го. А понякога сами се изливат. Май когато човек не може да се изкаже кратко и ясно. Ама пък всичко си казах :)
      Радвам се, че на всички ви допада днешния ми гост!
      Прегръдка и от мен!

      Изтриване
  2. Пепи,вече придобивам навика да очаквам петъчния ти гост,а и като любопитна сврака бях информирана за днешния и следващия,та с особен интерес очаквах появата на публикацията и уаааааау,ето я!
    Страхотни снимки е доста изтъркано да се каже,защото те винаги са такива при Руми,но си е самата истина.Цветовото съчетание на презентирането е великолепно,десерта- и той,и тези смокини-невероятно красиво поднесени на окото на читателя!
    Хрумката с фунийката е освен забавна,страшно оригинална!
    Комплименти и за госта,и за гостоприемната домакиня,която усещам,че ще напълни графа Десерти в блога си много бързо и успешно както я кара :) .
    Поздрави,момичета,и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Страхотно изглежда този скрабъл-бабъл-скрапбукинг.
      Ти ме подозираш задна мисъл в сладките гостувания ли :)) еее, близо си, да ти кажа :) но е чистосърдечна.

      Изтриване
  3. И аз съм фен на "Нещото",а в този свеж и охлаждащ вариант още повече:)
    Успех и на двете ви. Не се отказвайте да творите и да споделяте с читателите си:)

    ОтговорИзтриване
  4. Прекрасна гостенка, Пепи! Чудесна публикация, невероятно вкусно и любимо предложение. За снимките няма да кажа нищо, защото думите са безсилни. Те са нещо, което човек трябва да види, иначе никое описание, няма да може да му даде истинска представа за тяхното съвършенство.

    Руми, Пепи, благодаря ви, че и в днешният петък ми доставихте удоволствието да се насладя на тази великолепна публикация.

    Поздрави и весели почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз ти благодаря, Вени :) А какво по-подходящо време от петък да се разтовари човек с приятно четиво и такава красота, нали?
      Поздрави и хубави, весели почивни дни и на теб!

      Изтриване
  5. Прекрасно! И в двата ви блога гледам със зяпнала уста:)

    ОтговорИзтриване
  6. Пепи, днешната ти гостенка стопанисва един от любимите ми блогове :) Там винаги има много интересни неща за четене и гледане, а аз само си въздишам по майсторските снимки и мечтая един ден да стана поне наполовина толкова добра с фотоапарата.
    Страхотна рецепта, представяш Руми и както винаги снимките са прелест :)
    Благодаря и на двете за удоволствието!
    Прегръдки и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Лети, бъдещето е пред теб и ти пожелавам да правиш снимки като на Руми. Ти си близо, ще се справиш!
      Прегръдки и хубави почивни дни на теб!

      Изтриване
  7. Хахаха, още като мернах тъмбнайла на първата снимка от тези, с които ти гостува, и си казах - туй, ако не е онова луДУ Лулу пък на :))
    Чудесна гостенка, нищо че е "психУ" :))), то май в това й е чара :))

    Прегръдки и за двете ви :)

    ОтговорИзтриване
  8. И аз благодаря! :)
    Наслада за окото е всяка фотография на Руми, всеки ред написан от нея стига до сърцето, а често и ме усмихва широко, особено малкото дяволче, с големи красиви очи. А за рецептите и начина им на поднасяне Лулу е уникална, всеки го знае! И днешното и предложение удря в десятката.
    Руми, прекрасен десерт! Съжалявам, че ометох последните смокини сутринта, а как можех един сладолед да забъркам. Наистина лесно става, особено като няма да се бърка на всеки 30 минути. Копнах си го :)
    Пепи, поздравления за успешния проект! Интересни гости каниш и ще чакам да видя следващата изненада каква ще е - дали няма да е от мъжки род?! :)
    Прегръдки и за двете дами!

    ОтговорИзтриване
  9. Разкош!
    Поздрави и на двечките!

    ОтговорИзтриване
  10. ОО Пепи,как съм изтървала да "следя" гостенката ти,веднага си поправям грешката!!!
    Снимките ме заплениха,страхотни са!
    За хора обичащи смокините,този сладолед няма как да не попадне в графа любими!
    желая и на двете Ви прекрасни почивни дни!
    Поздрави

    ОтговорИзтриване
  11. Нямам думи за гостенката ти днес, Пепи. Толкова слънчево настроение излъчват снимките. Страхотна е Лулуто :)Поздрави и за двечките :)

    ОтговорИзтриване
  12. С очакване за поредна интересна среща надничам тук всеки петък :)
    Поздравления и на двете - и на любезната домакиня, и на очарователната гостенка за оригинално поднесения ароматен десерт!
    Руми, както винаги - уникални снимки!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  13. Поздрави и от мен за оригиналното поднасяне и хубавата рецепта. Много красиво настроение, много "живот" лъха от снимките. Почувствах се изключително приятно - благодаря ви и на двечките! Хубав да е денят ви, дами!

    ОтговорИзтриване
  14. И двете сте прекрасни-просто ви се въххищавам!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  15. Благодаря на всички ви за милите коментари! Благодарско и на Пепи за поканата и за представянето, което ме накара да се изчервя! Аз не се изчервявам лесно:)

    ОтговорИзтриване
  16. Още една прекрасна гостенка, ама аз много съм пропуснала :)). Възхищавам се на Лулу отдавна и чета блога и с удоволствие. Поздравления за гостенката, сладоледа е перфектен!

    ОтговорИзтриване
  17. И аз се присъединявам към поздравите и за двете невероятно креативни жени!

    ОтговорИзтриване
  18. Ами незнам и аз какво да кажа ... повече от прекрасно е.Просто е великолепно!Прегръдки и за двете ви.

    ОтговорИзтриване
  19. Дами, благодаря ви, че споделяте симпатиите към Лулу-то и нейния блог.
    Лулу, удоволствието е взаимно :) И съвсем искрено съм си споделила мнението де :)
    Хубава и спорна нова седмица на всички!

    ПП: Ирма, какви хапчета пиеш :))))))))

    ОтговорИзтриване
  20. Много красив и цветен десерт. Чудесно допълнение в блога:)
    Гостенката не я познавам, но съм виждала част от красотите, които прави.
    Невероятни снимки и рецепти! Много изкушаващи:)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...