13 февруари 2013 г.

Гофрети със сирене и бекон





     Видях ги на този сайт , където снимките са почти достатъчни, за да запретне човек ръкави и да си направи. Много, ама много ми хареса идеята за солени гофрети, тъй като  в тях има всичко любимо :) яйца, сирене, бекон и масло. Пък и най-после да използвам за нещо плочите за гофрети,  тъй като тостера  у нас е използван основно за садвичи. И тук-там за пърленки.
     Това е другата рецепта, с която гостувах в блога на Лети - Кулинарно приключение.




Продукти: 

3/4 ч.ч. грубо царевично брашно/полента 

2  яйца 

3/4 ч.ч. брашно 

3 с.л. разтопено масло 

1/2 супена лъжица захар 

1ч.л. бакпулвер 

1/2 ч.л. сода за хляб 

1/2 ч. л. сол 

200 мл прясно мляко 

200 г варено-пушен бекон 

1/2 чаша овче/козе сирене (или друго, ако не обичате такива) 

1/2 ч.ч. пушен кашкавал 



Масло за намазване на плочата, 

масло и още сирене за сервиране 



И като цяло :) много масло. Едно пакетче от 125 г. е достатъчно 



Приготвяне:
* Беконът се нарязва на ситни кубчета; запържва в сух тиган и изважда на кухненска хартия, за да се отцеди от мазнината.
* В голяма купа се изсипва царевичното брашно/полента.
* Върху него се изсипва чаша (240 мл) вряла вода и се разбърква. Оставя се да набъбне за 15 минути, докато се охлади.
* През това време на хартия (или в друг съд)  смесват брашното, захарта, бакпулвера, сол и содата за хляб.
* В друга - вече голяма купа се се чукват яйцата, прибавя се маслото и разбъркват.
* Прибавя се прясното мляко, отново разбърква. Тук маслото може да остане малко на топчета, но това не е от значение.
* Прибавят се сухите съставки. Обърква се.  Прибавя се охладеното и накиснато царевично брашно. Обърква се.
* Накрая се прибавя бекона, настърганите сирена и отново разбърква. добавете варени бекон и настърганото сирене Чедър и се разбърква да се съчетаят.
* Гофретника се загрява.
* Плочите се намазват съвсем тънко с масло (с четката, или парче марля)
* Във всяка част на гофретника се поставя по 1/4 ч.ч. (60 мл) от сместа.
* Затваря се капака и пекат в продължение на 3-5 минути, докато краищата са леко хрупкави.
(тази мярка 1/4 ч.ч. е за плочите на моя гофретник - две части с големина 10/10см. Тук трябва на място да се прецени колко поемат плочите, защото сместа вътре се надува и ако е в повече - излиза отвън и следва почистването на гофретника, вместо човек да си маже готова гофрета и хапва) 
* Между  отделните партиди на печене тестото се разбърква, тъй като царевичното брашно и бекона падат на дъното.
* Още топли се намазват с  масло и гарнират със  сирене.
Според мен - по-вкусни са напълно изстинали, макар и омекнали тогава. 

26 коментара:

  1. Пепи,пак скролнах по снимките и рецептите,сега от по-добрия монитор у дома,мням,чудни са и двете.
    Гофретите супер много ми допадат в този състав!
    Хубава вечер,другарче мое! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз вече два пъти правя, но нали знаеш, че понякога не стига до снимка у нас. Втория път беше с обикновен кашкавал и не станаха толкова тъмни. Но на нас с госпожицата цвета не ни притеснява :)
      Лека нощ и на теб!

      Изтриване
  2. Пепи, гофретите ти са една мечта!
    За мен без бекон, моля, но с повечко масълце и сиренце!
    Много ме впечатлиха!
    Явно ще го опитаме топли, а изстинали, според твоята препоръка, ако остане нещо...:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Добре, Бети :) за теб без бекон. И с много сирене :)
      Лека нощ и хубаво утре :)

      Изтриване
  3. Ето я и закуската за утре :) Чудесно предложение, Пепи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина е бърза, Зорничка :)
      Ще се радвам да пробваш и дадеш отзиви :)

      Изтриване
  4. В този солен вариант много ми харесват!
    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  5. Пепчо, пак ме шашардиса;)
    Много биха ми допаднали! Хубава вечер ти желая!

    ОтговорИзтриване
  6. М-м, и на мен много ми допада този вариант - и без туй предпочитам солените неща...Много ми харесва идеята...Мисля си, че единствения проблем ще ми е, че сигурно пак бих преяла с такива гофретки (-:

    ОтговорИзтриване
  7. Толкова добре ще ми дойдат за закуска, Пеп! Супер са и не бих им простила. Прегръдки, мила! :)

    ОтговорИзтриване
  8. Поздравления за гостуването ти, Пепи - страхотен тандем!
    Чудесни рецепти предлагаш,
    харесват ми тези солени гофрети, различни и апетитни, много са оригинални.
    Хубав и усмихнат ден, Диана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дианка!
      Хубав и спорен ден и на теб да е!

      Изтриване
  9. Охо, страхотни, щом имат и месце, супер!

    ОтговорИзтриване
  10. Това са моите гофрети!
    Не бих ги заменила за сладки. Страхотни!

    ОтговорИзтриване
  11. Аз Пепчо, солени гофрети май не съм пробвала и тези наистина ме впечатлиха много! Гостуването ти много ми хареса, а рецептите, които представи са много вкусни. Честити празници, Пепчо и Наздраве!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. докато отговоря, ще стане време да ти честитя Осми март, Кате :)
      Жива и здрава да си, благодаря ти!

      Изтриване
  12. Гофретите са наистина уникални! До сега съм правила само сладки, но отдавна търсех рецепта за солени! Обаче нищо не ми "хващаше окото"! До вчера когато случайно попаднах на вашата! Днес вече ги пробвах и дори излапах две още докато ги правех! Поздравления!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ехааа, много се радвам, че сте намерили добрата и за Вас рецепта :) Почти никой май не ги е правил освен мен :)) но и аз не харесвам сладките гофрети.
      Поздрави и хубав неделен ден!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...