15 април 2013 г.

Пълнени фурми със сирене


     Една "дреболия", от ония, дето къща не хранят, но пък са наслада за окото и небцето мое.
     Не веднъж съм казвала, че харесвам съчетанието на плодове със сирене; а половинЪт пък - плодове с ядки. Но откакто преди време прочете колко полезен плод са фурмите, не мога се уредя да си напълня със сирене аз. Купя, оставя ги на видно място, да ме подсещат да направя.... и изчезнат.  



     Правя ги с всякакво сирене -  гледам крема и синьо сирене да има; другото Дунавия, Фета, маскарпоне, или от онова мекото козе :) с бяла плесен. Ако сиренето е по-твърдо - лъжица заквасена сметана; малка скилидка чесън,  или щипка лют червен пипер са по желание.  
   
   Най-пипкаво в цялата работа е ваденето на костилките.  Не знам дали продават някъде без костилки.  Пълненето е лесно - с подходяща малка лъжичка - бързо се довършват. А самия пълнеж е достатъчно вкусен, за да се напълни с него домат, или оформи на топчета с лъжица и гарнира салата.

    
 
     Ето приблизително идеята, всеки може да си я оформи по свой вкус, или според съдържанието на сирене в хладилника. 

За  30-40 фурми (по възможност бели, едри):

50 гр заквасена сметана
100 гр. крема сирене (Филаделфия най добре) или маскарпоне
50-70гр сирене Фета или Дунавия
50-70 гр. синьо сирене
шепа   смлени, запечени безсолни  ядки(  бадемови, орехови, кедрови, лешникови.... )

по желание:
1 ч л ситно нарязан копър
или 1 скилидка счукан чесън
или 1 каф.л. лют червен пипер


тук са с копър


 

* Фурмите се почистват  от костилките (черните по-трудно, затова предпочитам бели, но както се случи).
* Всички останали продукти (от ядките - половината) се смесват и разбъркват хубаво до получаването на хомогенна смес.
* С малка лъжичка или шприц с широк отвор на накрайника  се пълнят фурмите. 

* Поръсват се с оставалите ядки и по желание заливат леко с балсамова редукция. 



Същите тези смокини, ако се увият в тъничко парче бекон или прошуто и запекат на скара до зачервяване се получава едно също толкова добро, но топло предястие.
    

30 коментара:

  1. Страхотни са така фурмите - въпреки, че вкъщи само аз си ги ям...или пък гостите...Много вървят за мезе към студено бяло вино. Чудно! Много готини рецепти пак си заредила (-: А подложката на чинията не е ли актуалната за сезона левурда?
    Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, Диде, листенца левурда са. Твоите ценни семенца си ги пазя у дома, защото когато трябваше да се сеят си отидох на село без тях. Сложих тук в саксия, ама знам ли дали ще излязат? Нищо, за догодина ще си имам семе.
      А за виното :) докато се сетя да го извадя, половината ги омитам аз :)
      Поздрави и хубава седмица и на теб!

      Изтриване
  2. И аз съм за плодове с ядки, но не бих отказала и от тези:) Чудни са станали, Пепи!

    ОтговорИзтриване
  3. Пепи, приготвила си направо гурме ястие. Прекрасно изглежда и звучи. открадвам си една фурма и се отдавам на блаженството й.
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да ти е сладко, Гери :)
      Успешна седмица на теб!

      Изтриване
  4. Ох,дай ми на мен от тези "дреболий" дето не хранят къща! Много добре ми идват! С фурми не съм пробвала, но ме изкуши!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пробвай, Натали, няма да съжаляваш :)
      Поздрави и на теб!

      Изтриване
  5. И като налееш и една чаша вино....
    Ох отмъквам ти ги!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Неее, Дани :)
      Ела, ще пием по чаша (или две? ) вино!

      Изтриване
  6. Пепи, чуднички са ти фурмите! Адски апетитни! Скоро имам подходящ повод и мисля да се възползвам от предложението ти.
    Непрекъснато си купувам фурми без костилки от био магазините (само такива има), но мисля, че има и в обикновените магазини, специализирани за продажба на ядки и сушени плодове.

    Поздрави! Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наблизо имам био-магазин и ще видя в него. Макар че така скоростта на изяждане ще бъде доста по-голяма :))
      Поздрави и лека нощ да ти е :)

      Изтриване
  7. Чудни са фурмите.
    Може да се приготвят бавно, но резултатът си заслужава.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Точно така, Ели. А пък завити в лентичка бекон най-много заслужават уважение.

      Изтриване
  8. Искам ги всичките, Пепи! Истинска наслада за сетивата!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Придърпай ги, Еви :)
      Аз ще запазя другите зад кадър :)
      Благодаря ти!

      Изтриване
  9. Обичам фурми! При нас има само тъмни и макар да е пипкава работа ще пробвам!
    За сега ми се струва трудно да приема сладко и чесън, копър и лют червен пипер, но защо не! Докато човек не пробва, не може да каже окончателно мнение!
    Поздрави и спокойна нощ!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Инче, :) само по едно от тези - копър, чесън или лют пипер :) не накуп. Много ще стане.
      Ако решиш да пробваш - първо опитай без никаква подправка.
      Поздрави и на теб!

      Изтриване
  10. Страхотно предложение, пак и отново, Пепи! И вкусово са в моя диапазон и на визия много ми харесват! Сърдечни поздрави, мила! Усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, мила Снежи! Много се радвам, че ти допада предложението ми :))
      Приятна вечер на теб!

      Изтриване
  11. О-о-обожавам!!!!!!! Просто това съчетанието на фурми и сирене е трепач, а пък ти така си обогатила плънката, че след трепач не знам кое следва, може би - по-трепач:) Чудни са, Пепи, вярно, че къща не хранят, обаче пък каква глезотия са само! Поздрави изкусителке!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вярно е, Кате :) ама ако предложим двойно количество може и да нахрани, а :))
      Поздрави и на теб, колежке :))

      Изтриване
  12. Много интересно предложение Пепи, сега немога да сдържа любопитството си да опитам от тези фурми :)
    Прекрасен ден :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Иве!
      Хубава и слънчева седмица на теб да е!

      Изтриване
  13. Голям гъдел си приготвила,Пепи!И презентацията е отлична-и клонче от любимия храст,и зеленко листенце левурдово,абе картинка с една дума!Много обичам фурми и предложението би ми допаднало,но сякаш бих ги напълнила по-скоро като десерт с подсладена млечна смес и ядки,ауууу,започвам чак да вия.....каква си подстрекателка ама....Прегръдка и хубав ден,мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И със сладка млечна плънка и ядки можеш да направиш, Роси. Ама нали знаеш, че аз хапвам сладко/солено, та чак някои неща и половинът научих.
      Прегръдка и за теб и хубава вечер!

      Изтриване
  14. Ще ги опитам непременно приготвени така ,Пепи ! А опцията с лют пипер събуди любопитството ми ще я спазя задължително :) !
    Поздрави ! Хубав следобед !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. С лютото е най-интересен вкуса, Ваня.
      С чесъна :) той е толкова малко, че аз не го усещам (но аз не съм мерило за чеснов аромат)
      Поздрави и на теб и хубава вечер!

      Изтриване
  15. Странна комбинация - сладко и солено, но определено привлича вниманието и трябва да се опита! Левурдата също ми се струва много добра комбинация :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. За който не смесва сладко и солено - да. Но за човек като мен, който от малък яде диня или ябълки със сирене - не. Ако не опита човек - няма как да знае :)

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...