4 април 2013 г.

Лучени :) кифлички със спанак и сирене

     С по-различен дизайн, с по-различен аромат от любимите ни кифлички с пълнеж всякакъв, тъй като тези са с лук. Скоро във ФБ коментирахме с други дами кой слага лук и кой не на баницата със спанак. Тъй като аз не бях  - трябваше да опитвам :) но баница я разточа, я не - та на кифлички. Бързо, лесно и доказано - интересен дизайн :). И вкус, тъй като са с  меко козе сирене. Същото може да бъде заменено от крема-сирене. Е, няма да има аромат на козе, но пък и не всички хора обичат такова. 


Продукти: 
100 мл прясно мляко и 100 мл топла вода 
1 с л захар
20 г прясна мая (1/2 кубче )
1 ч л сол
30 мл олио
320-350 г брашно

за плънката: 

зелената част на 10-на стръка пресен лук
250 г спанак 
1 кофичка - 150 гр. -меко козе сирене  или крема сирене
150 г. бяло саламурено сирене 

100г. майонеза 

1 яйце
1 ч л олио

сусам или други семки за поръсване

Приготвяне: 
* Маята се разтваря в топлото мляко заедно с 1 с л захар и 1 с л брашно.
* Разбърква се добре и се оставя на топло за 10 минути.
* Брашното се пресява заедно със солта, добавя се захарта, топлата вода  и шупналата мая.
* Омесва се тесто, като накрая се прибавя и олиото.
* Меси още малко, докато поеме мазнината  -  до еластично, гладко и нелепнещо .

* Тестото се оформя на топка и се поставя в намаслена купа.
* Покрива се с кърпа и  оставя на топло да втасва, докато удвои обема си. 
* Разделя се на 2. 
* Всяка част се разточва на набрашнена повърхност на правоъгълник. 


* Фурната се включва на 200*. 
* Спанакътсе бланшира във вряла вода за минута, колкото да смени цвета си и веднага се изкарва в купа, с ледена вода (за да може да запази свежия зелен цвят) 
* Отцежда се, изстисква и нарязва. 
* Лукът се нарязва на ситно 
* Сиренето се намачква и се смесва с мекото козе сирене и майонезата.
* Половината част се разпределя на едната разточена кора; поръсва се пресния лук и  спанак.  
* Хваща се кората от дългата част и завива напред на  руло. 
* Намазва се с разбитото яйце с олиото.  Поръсва се със сусама.
* Нарязва на парчета като трапец (или триъгълници)  и се нарежда върху хартия за печене, на разстояние 2-3 см. едно от друго. 
* Пекат се в загрятата фурна за около ... мин, докато се зачервят :)
* По същия начин се процедира и с другата топка тесто. Общо  от това тесто излизат две тави на фурната с кифлички.



40 коментара:

  1. Дано съм първа на закуска:) Страхотни кифлички, Пепи! Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  2. О, приказни са! Аз съм фен на лука във всякакви варианти. Много са ти хубави кифличките, Пеп.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Само на лучник бях яла тестяно. Не си мислех, че и на кифлички ще ми хареса. Виж, другия път може и на баница да сложа :)

      Изтриване
  3. Кака ги оформи така интересно на триъгълничета.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Предполагам, че питаш как?
      Навитото с плънката руло *** Нарязва на парчета като трапец (или триъгълници) и се нарежда върху хартия за печене, на разстояние 2-3 см. едно от друго."
      - не го режеш напречно на парчета, а веднъж с ножа режеш наляво, веднъж надясно - и се получават или триъгълници, или ако са по-големи - с форма на трапец. Виж тази снимка на едни други кифлички, където с Дани видяхме рязането така http://2.bp.blogspot.com/-caY9s4zwm2Y/UQuQIUefgfI/AAAAAAAAIFA/DGxm1dyQSTM/s1600/SAM_1300.JPG

      Изтриване
  4. Страхотно изглеждат, рецептата ще се пробва. Като споменахте зелена баница, аз освен зелен лук и спанак (респективно лапад или листа от цвекло) слагам и малко джоджен и девисил, придават много приятен свеж аромат. Мерси за чудната рецепта, Пепчо :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Надявам се някой да се възползва от съвета ти, Деси.
      За съжаление аз няма да съм, че зеленото само е достатъчно предизвикателство за домашните. Виж, ако е магданоз, може и да не откажат :))

      Изтриване
  5. Още не бях успяла да се възхитя от страхотното ти гостуване,
    ти предлагаш ново изкушение!
    Много са ефектни, апетитни и интригуващи и двете предложения.
    И тук да те поздравя - комплименти,
    хубав, успешен и усмихнат ден, Диана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря, Дианка!
      Сигурна съм, че зелените кифлички ти харесват :)) при теб също има чудесни предложения със зелени листни.
      Поздрави и хубава вечер на теб!

      Изтриване
  6. А за мен да ли останаха? Пепи, страхотни са ти, просто неустоими. Поздравления и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Докато отговоря - няма вече :)
      Обядвах ги последните, с айранче :)

      Изтриване
  7. Мерси за отговора!!!Сега вече ми стана ясно за начина на згъване.Блога ви изглежда страхотен и доста често си вземем идейки когато се чудя какво да зготвя.БЛАГОДАРЯ!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. и аз благодаря :)
      Радвам се, че ти е от полза блога :)

      Изтриване
  8. Пепи,страхотни кифлички си направила отново,а с тази плънка много приветствам!Тъкмо за това пролетно време е,когато млада зеления е навирила уши по къра и по двора.
    И с повечко сусам много ги тача,супер са!
    Прегръдка и хубав,слънчев и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мен ако питаш - ще ги овалям в сусама дори :)
      Ама реших да не прекалявам с търпението на девойчето.
      Прегръдка и за теб, Роси и хубави почивни дни!

      Изтриване
  9. Чудни кифлички. И с любима плънка - козе сирене и спанак!.
    Браво , Пепи. Идвам на гости.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Особено ако ти е домашно козето сирене, а :)
      Заповядай, Ели. Пак се каниш само. Отдалече.

      Изтриване
  10. Като прочетох лучени и си помислих, че си извадила левурдата от фризера :)) Като видя зеленко при теб, все тази левурда ми излиза в главата. Много са апетитни, Пепи! Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О не, тя свърши отдавна. Време е за новата и чакам с нетърпение другия месец.
      Благодаря, Снежи, поздрави и на теб!

      Изтриване
  11. Пепче, и аз харесвам лук и спанак в тестени!
    Когато пресният лук е задушен не ми люти и не ми дразни!
    Чудесни кифли !
    В момента загрявам фурната, за да сложа пилешки бутчета с лимон и маслини :)
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, зеленото не ми люти :) ама никак.
      Много се радвам, че си избрала любима моя рецепта за празника си :) Жалко, че си далеч, можех да стигна до вечерята.
      Хубава празнична вечер на теб!

      Изтриване
  12. Чудни са , чудни ! Съзрях ги сутринта , но нямах време да ги чета , сега ги разглеждам и знам ,че много ще ми допаднат на вкус ! Обичам лук , спанак и сирене ! Е , на кифлички не съм опитвала ,но ще се поправя :) ! Ама как така стои всичкия сусам по тях , моята поръска все изпада :( ...има ли секрет за това ?
    С поздрав ! Хубав следобед ,Пепи !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ваня, отгоре обикновено мажа с яйце, разбито с малко олио. Или жълтък. Държат се семките, не падат. Но понякога, като на гевреци например, където искам повече - след като ги намажа и преди са втасали - прокарвам ръка върху тях, за да полепнат семките. После като втасват или се пекат са бетон.
      Тук - на рулото, преди да нарежа - ако се сетя. Точно тези не са.
      Поздрави и хубава вечер и на теб!

      Изтриване
  13. Е, Пепи, тук ме уцели в сърцето. Като фен на всичко зелено(без люцерната) съм моментално зарибена от тази рецепта. Този месец е на зелениите, така, че ще запрятам ръкави! Поздрав най-сърдечен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, Нели, аз имам много близък човек, който дори на люцерната е фен. Само кажи и мога да ти изброя за колко неща е полезна, включително и за чернодробието.
      Да не забравиш сармички да си направиш :) а през май ще те вземем на мисията Мечи лук.

      Изтриване
  14. И слагаш лука суров???
    Не съм опитвала никога така.
    Иначе изглеждат супер!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. съФсем.
      Затова сложих зелената част, съвсем ситно нарязан. Ухае на лук, но не люти, не горчи.

      Изтриване
  15. Пепи, пак е много вкусно при теб. Определено е чудесна комбинация. Аз правих банички с коприва и пресен лук (суров) - супер е.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Гери!
      Поздрави и на теб и вкусни почивни дни!

      Изтриване
  16. Излезнаха зелениите и започнаха рецептите с тях! Чудесна комбинация!
    Поздравления за ефектните и вкусни кифлички!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ах тези "зеленища !Баничките ми харесаха още във ФБ, макар че не съм от най-големите любители на зеленото!Та, ти си подстрекател и купих днес коприва и лапад, правих и аз зеленища!Благодаря!Поздрав и хубав утрешен ден!

      Изтриване
  17. Очевидно вече няма и една за мен!
    Много вкусни Пепи, чудесна комбинация, напълно по мой вкус!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Закъсня, БЕти :))Пак ще направя, сега чакам левурдата да поникне из гората :)

      Изтриване
  18. Такива кифлички мислех да правя, още когато видях този начин на рязане в един сръбски сайт, но първо ги направих с кашкавал и масло и станаха много ароматни и вкусни. Чудесни са станали твоите, още повече, че са и с деликатен, предполагам, вкус и мирис на пресен лучец.

    Слънчев уикенд от мен :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е, като следим едни и същи сайтове :) аз чаках ДАни да ги нареже първо, че да видя как се получават. И много ми хареса начина, че доста бързо е така.
      Хубави почивни дни и на теб, Инче!

      Изтриване
  19. Мммм, Пепчо, супер идейка, любима комбинация - спанак, сирене (козе ядем ние) и зелен лук.
    Хубав уйкенд и от мен! :)

    ОтговорИзтриване
  20. Complimenti per la rcetta ed il blog...
    Buona giornata

    ОтговорИзтриване
  21. А аз сега използвам тестото за кифличките, за да направя една малко по-засукана питка по един повод :) Да видим!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...