6 април 2013 г.

Терин със сирена


     Просто прекрасен. На вкус :) . Отдавна правя терин със сирена, но в повечето случаи без зелените подправки. Дори снощи пак имаше съмнителни погледи заради зеленото в сиренето.
Важното е, че на една млада госпожица много се хареса. 

     

     Сирената мога да бъдат различни, точно този път аз сложих прясното козе сирене на Жоси, вместо крема-сирене, което друг път слагам. 
     Яйца - не слагам всеки път. А количеството варира според желанието :) или според сварените яйца в момента.
     И ядките са различни - каквито има, такива. Този път имах кедрови - вложих ги.
Може лешници, бадеми, орехи - едросмлени, леко запечени на сух тиган, или в микровълновата. 

     Формите са силиконови - почти винаги ги намазвам тънко, с четка, с разтопено масло.
Но може да се използват всякакви форми (кори картонени, или PVC кутии), добре покрити  със свежо фолио - храната няма допир с кутията, важно е формата да приеме. 

     Ако сместа стане много мека - желатинът може да се увеличи от 1 на 2 ч.л.
     Изобщо - рецептата позволява всякакви интерпретации.  От мен само  основното предложение :smile1:


Продукти:

100 г  бяло саламурено сирене (краве, овче, козе)
100г крема сирене
100г  кашкавал или пушено сирене
100г Дунавия  (или някакво меко с плесен
:smile1: )
100г майонеза
2 с л гъсто кисело мляко (или цедено)
5-6 ск. чесън  или 10-на перца от зелен лук  ( по желание)
копър
1 ч л желатин
по желание:
ядки
2-3 яйца 

бучка масло

 

 Приготвяне:

* Всички продукти се настъргват на ситно ренде, или намачкват, чесънът счуква (или нарязва с лука ситно) и прибавя майонезата и цеденото мляко.
* Обърква се сместа, така че да излезе въздухът от нея. Прибавя се копърът.
* Желатинът се разтваря в 20 мл студена вода, оставя се да набъбне, после се загрява до 35-37* и прибавя към сместа от сирена.
* Силиконови форми ( правоъгълни - 10/6 - 2 броя,  а другите ми са кръгли 
с d ок. 12-15 см.) се намазват тънко с четка и размекнато масло (или застилат със свежо фолио). 
* Дъното се поръсва със запечените на сух тиган ядки (ако ще се прибавят яките)
* Сместа се изсипва в тях и хубаво притиска, за да излезе въздуха от нея и прилепне добре по ядките.
* Прибира се в хладилника и след два часа теринът със сирена  е готов за обръщане в чиния, рязане и  сервиране. (преди това се потапя в купа с гореща вода за 2-3 сек. и се отлепва много лесно. )



Дали с плодове, вино или със салата - въпрос на избор :) и на вкус. 




23 коментара:

  1. Ама при тая тенденция с козето сирене - то да се чудиш кое по-напред да спретнеш (-: Много хубави идейки даваш - ей тази със сиренето веднага я правя, че както обичаме сандвичи и препечени филийки, направо ще уцеля десятката!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Още веднъж и няма да ви тормозя повече :) И вече ще чакам милото да ме води в оня голям хипермаркет.
      Радвам се, че ти допадат, Диде! От теб филията, от мен идеята =)

      Изтриване
  2. Супер е, става за всякакви похапвания, по всяко време на деня :)! Благодаря, Пепи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, Сонче, само да го има под ръка в хладилника :)

      Изтриване
  3. Пепи, фантастично е!
    И с тези кедрови ядки и сирене с плесен...
    От вълнение си объркала "саламурено" :)
    Прегръдка и се радвам за младата госпожица и нейния вкус!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. то и яйцата не съм писала, че сварени, Дани, сега ще се оправя :)
      Благодаря ти!

      Изтриване
  4. Пепи, обичам тези терини и много ми допада твоята комбинация, аз бях правила един тип прованс.Ако ти е интересно можеш да хвърлиш едно око!
    Хубава събота ви пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  5. Досега не съм правила терин, но ти с твоята публикация ще ме накараш да поправя грешката си. Изглежда много вкусно. Благодаря ти за споделеното и успешен ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
  6. Изглежда прекрасно, особено за хората, които не могат без сиренце (като мен). Благодаря за идеята, Пепи!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Пепи, много ми хареса идеята за този терин. Ще бъде чудесен център в предястие.
    Пък и за бързо похапване на сандвич :)
    Желая ти хубав пролетен ден!

    ОтговорИзтриване
  8. Апетитно предложение!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  9. Прекрасно....Поздравления,Пепи!

    ОтговорИзтриване
  10. Перфектно изглежда. Много ми харесва.
    Пастички искаш ли?

    ОтговорИзтриване
  11. Мили дами, радвам се, че ви харесва това предложение и ще се радвам, ако го опитате :) познавам няколко дами, които са го опитали, но във варианта с яйца и без зелении :)
    Ами сега :)

    ОтговорИзтриване
  12. Пепи, казвала съм колко много обичам всякакви млечни продукти и с този терин от вчера си ме хвърлила в мисли. Мама забъркваше нещо подобно, с ядки и зелении, но без желатин - на паста го правеше, като касапското сирене, например. Твоят вариант е къде по-изтънчен! :)
    Благодаря за рецептата! Много ми допада!
    Поздрави и усмивки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. с желатин, защото има кисело мляко, майМунеза :)) правила съм и без, Ирма, когато е с яйцата. Ама виж, зелении има тук :)
      Поздрави и на теб и хубава спорна седмица!

      Изтриване
  13. Не знам как, но за малко да пропусна тази твоя поредна вкусотия. Много апетитно и с много хубави снимки! И аз си правя разни сиренени смеси, но никога не съм желирала. Много добър вид има и ще опитам твоя вариант за терин. Благодаря, пак и отново, Пепи! И хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А аз предпочитам да желирам, за да се държи на "резен" сиренето :))
      Благодаря Снежи и Валя!

      Изтриване
  14. Ааааааааааааа,вчера правих такова нещо и аз.Но си отдъхнах като видях,че е различно от моята бърканица.Че се притесних де,не е на добре да мислим чак толкова еднакво.Че и да обичаме все едни и същи неща.Целувки и тук за Жул,Пеп.Много целувки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Великите умове мислят еднакво :) или гладните по-скоро :))
      Ама ти нали знаеш, че имаме близки вкусове. КАто изключим разните зелении, за другото спор няма :)
      Целувки и на теб и чакам да видя какви си ги свършила!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...