19 март 2016 г.

Печени картофи със зехтин и подправки


     В цифри :)  Печени батати (сладки картофи) и печени картофи - ей така,  смесени, само със зехтин и подправки са любима гарнитура в къщи през последните години, откакто открих сладкия картоф (батат) . Може и за мезе, а завити в лентички прошуто направо са си за нахранване :) Тях съм пропуснала да снимам, но някой ден ще добавя - просто всяко парченце картоф се завива с тънка лентичка прошуто и така пекат.
      И тъй като скоро спорихме с приятелчета за бързите манджи, че трудно се приготвя нещо за 20-30 мин., ще споделя, че аз -човекът, който харесва бавното и дълго готвене, също си имам своите много бързи ястия за спасяване семейството от глад, които сигурна съм, че всички вие имате  такива дни, когато вечерята е готова за 30  мин., считано от влизането в къщи. Едни такива са предварително маринованите пържоли или наденица, които само биват поставяни в тавата, или на грил тигана и докато приготвим салатата и гарнитурата - те също са готови.
      


Продуктите ;D  са за 5-6 порции гарнитура 
2 сладки картофа /батата/ 
4 обикновени, едри картофа 
сол,   риган, мащерка 
3-4 с.л. зехтин 

 Сега им засичаме 20 мин на картофите и ги започваме :ok:

* Включваме фурната на макс градуси да загрява (250 е моята). 
* Поставяме тенджера с 1,5л. вода и щипка сол  на котлона, който   включваме на максимална степен (с тези бързо загряващите водата е завряла за   5-6 мин. Ако ползвате и нагревателна кана, или микровълнова-а -  за 3 :) ) Задължително е да се затвори с капак. 
* Застиламе тава с хартия за печене (може и да се намасли само, но с хартията е много по-лесно миенето на тавата после) 
* Измиваме обикновените картофи, белим и нарязваме на пръчици - като пръст дебели, без значение какъв е пръста :) само да бъдат сравнително еднакви.  
***През това време водата е завряла и пускаме вътре картофите да се бланшират за 2 мин. 
* През които 2 минути белим и нарязваме на пръчици сладките картофи. Поставяме ги в дълбока купа, слагаме зехтина и солта, объркваме и изваждаме на хартията за печене в тавата. 
* Бланшираните картофи изсипваме в гевгир и веднага измиваме на течаща вода, за да се отмие нишестето от тях.  Слагаме ги в купата при зехтина, посоляваме и тях, объркваме и изваждаме в тавата. 
* Поръсваме  върху тях останалия зехтин и подправките и поставяме на средна скара, в  загрятата вече фурна. Ако има вентилатор - включва се и вентилатора. 
* Достатъчни са 10-12 мин. печене и картофите са готови. 


 ;D През това време на грил тигана, или скарата се е изпекло и основното :) за тази гарнитура. 

Не винаги бланширам картофите - обелени, нарязани на пръчици и овкусени слагам в тавата да се пекат, докато приготвя сладките картофи за печене. На тях им трябват 6-7 мин. печене в повече от бататите. Успяват да се изпекат, но когато са бланширани остават по-сочни и това е предпочитания у нас начин :) за печенето им. 



16 коментара:

  1. Тъкмо реших, че нещо си объркала и поднасяш само картофките, пък те били за гарнитурка!Ама са много красиви на цвят и несъмнено вкусни!Прегръдки, Пеп!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. а, само картофки, да :) Поднасям ги от време на време, но за биричка през лятото, или за бяло вино. Иначе ще ме погнат за "несериозно отношение" към хранещите се в къщи.
      Прегръдки и за теб, Игличе!

      Изтриване
    2. Аз съм ги сложила на пости, е, ще им приготвя днес и нещо блажно, че голямо мрънкане пада. Тези сладки картофи от вас ли са гледани или са магазински? Че нещо имам спомен за твой разказ за начин на садене, ама не си спомням. Откъде намираш семена, ако ти си производителят или мама?
      Прегръдки и хубава събота!

      Изтриване
    3. Магазински са. Сорта е Бюрегард и най-често продават тук, сега съм се разтърсила за семе, но май не случвам. Миналата година девойка с име Нели сподели в групата, че засадили такива, купени от магазина -по-дребни и от тях изкарали 2-3 касетки. Май така ще направя, защото по-младите у нас :) ги харесваме много. Растели като тиквите - с влекове, по около 2-3 м., по земята и с мустачки, които се впиват в пръстта и връзват.

      Изтриване
  2. Страхотни са, Пепи,
    чудесна идея - апетитна, ефектна и цветна...
    Благодаря, поздрави и усмихната пролет!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаряи аз, Диди, радвам се да те видя винаги :)
      Поздрави и много усмивки!

      Изтриване
  3. Пепи,доядоха ми се картофки по никое време,толкова са апетитни!Съвсем скоро ще запека едни под твое подстрекателство,много ми харесват!И батат ще сложа то се знае :) !Благодаря за идеята с бланширането,така не съм пробвала,а ми стана интересно.
    Сърдечни поздрави,другарче мило и усмихната неделя на цялото семейство!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. пробвай с бланширането на обикновените картофи, Роси, много по-сочни стават.
      Имам да връщам, за подстрекателството, нали знаеш :) Тези дни пак хапвахме от онези твои шницели на картофи и патладжан. Всички ги харесват у дома.
      Поздрави и на теб, другарче мило и слънчеви и с много усмивки проллетни дни ти пожелавам!

      Изтриване
  4. Тази рецепта чаках, да знаеш:) Довечера ще се яде:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще те следя :) Ако трябва и ще наминаза дегустацията, нали знаеш :)

      Изтриване
  5. И аз съм тук, къде без мен! :) Чудесни картофки. Поздрави, Пепи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сядай на картофките, Кате, скоро ще дам и основното :)

      Изтриване
  6. Пеп, ти с едната ръка бъркаш, с другата режеж, бре:)), като на състезание си:), ама верно ли засича и време, ще ме умориш:)Аз като вляза в кухнята и забравям за времето, като ме пита някой колко време се прави еди кое си - никога не мога да му отговоря, дори приблизително...
    Не съм опитвала батат, някак не ме привличат, но пък може и да са вкусни, иначе нормалните картофи си ги хапвам всякак.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ами Весе, аз имам уред, който ти не харесваш :) и се казва микровълнова фурна, на който има часовник. И ми е точно до готварската печка, трудно е да не го поглеждам. Не мога да не гледам времето аз, от вратата ме питат какво ще ядем, нищо, че напоследък съм последната прибрала се у дома.

      Изтриване
  7. Каква добра идея!! .. А колко обичам печени картофки, само аз си знам... :)
    Благодаря за рецептата, изглежда страхотно и непременно ще я пробвам!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще се радвам да Ви харесат и тези картофи, щом ги обичате :)

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...