14 август 2014 г.

Бързо сладко от смокини :)



      В сезона на конфитюрите и мармаладите  Very Happy   август  е точното време да си направим сладко от смокини. И цената им на пазара вече е  прилична за сладко. До сега зазимявах  това  класическо сладко от смокини, но .......   нещо не ми се стои с часове край котлона. 
      От няколко години правя почти всички сладка в къщи с Гелфикс 2/1 на Д-р Йоткер и съм доволна от резултата - 15-20 мин. работа  Very Happy  малко захар - не в убийствени количества да лепне по езика и минимална термична обработка, която не позволява на плода да стане на пихтия.  Е, имам малка забележка към цвета им - 5-6 месеца след направата той избледнява, но това не се отразява на вкуса им. Има малко химия (лимонтозу, пектин и натриев бензоат - тези ги  ползваме при почти всякакви консерви), но пък умерено на никого не е излишна. Всъщност това и фикса за туршии на Доктора са май единствените химии, които ползвам за зимнините. 
      Имах притеснения, че няма да се получи сладкото с цели смокини и Гелфикса, затова до сега не бях пробвала, но един млад мъж в къщи заяви, че не обичал сладка' с такива цели плодове и това реши дилемата ми. Нарязах ги на четвъртинки  smile1Използвах и безплатна работна ръка на едното девойче да нареже  смокините :blush2:  и не след дълго дегустирахме резултата от сладкото с цвят на течен мед  върху парче печен на тиган  гъши дроб. А от тази сутрин - на филия с масло и сирене за закуска  :nyam: :nyam:



Упътването на гърба на пакетите с Гелфикс 2/1 екстра  е много точно и е препоръчително да се спазва. 




Продукти:
(за 1 доза - излизат 7 бурканчета от  по 190 г ).

1.1 кг смокини  (като се почистят дръжките остават точно килограм)
0.5 кг захар 
и от мен :) 3 с.л. уиски 

Приготвяне: 

* Смокините се измиват и им се отрязват дръжките. Нарязват се на четвъртинки (или шестинки, в зависимост от големината)
* Поставят се  в тенджера. 
* Съдържанието на пакета с Гелфикс се смесва с 2 лъжици от захарта, изсипва при плодовете и разбърква. 


* Котлона се включва на средна температура  и изчаква  сместа да заври. 
* Оставя се се 2-3 минути, през които се разбърква няколко пъти  и се прибавя останалата захар и алкохола. 
* Бърка се равномерно и внимателно и когато отново заври се засичат 4-5 минути.  
* Отстранява се от котлона и готовото сладко се пълни в бурканчета; затварят се и се обръщат на капачка за 8-10 мин. След което се обръщат и оставят да изстинат. 




28 коментара:

  1. Божествено е сладкото,Пепи!
    Аз още пресни смокини не съм успяла да вкуся,ти дори сладко направи,как да не те поздрави човек?!
    И на филийка,и на гъши дроб и със сиренце бих го уважила стократно!Все блажени комбинации!
    Аз сладко без гел фикс не съм правила,а и не смятам.Само като чуя кило плод,кило захар и давам заден моментално.
    Твоето съотношение е много добре балансирано,харесва ми.Също и добавката на допълнителен аромат.
    Прегръдка от мен и понеже аз утре ще имам офиц. почивен ден и празник на града,отсега ти пожелавам хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. благодаря ти, Роси :) хубав празничен ден на теб!
      Наистина така не е отровно сладко :) бих споделила с удоволствие филийка с теб :)

      Изтриване
  2. Сладкото е много апетитно и така гурме поднесено...! Знаеш ти как да галиш небцето, Пепи!

    ОтговорИзтриване
  3. Пепи, искам да ти кажа, че от всички сладка това от смокини ми е най-любимо.
    И понеже аз нямам намерение да правя, а твоето много, много ми харесва, кажи кога да пристигам.
    Добавката за аромат също си я бива. А всичко това комбинирано с гъши дроб е просто неустоимо.
    Пристигам, тревожи се!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. само се каниш :) идвай, да не го мислим сладкото :)

      Изтриване
  4. Много ти е хубаво сладкото, Пепи. И на мен ми е най-любимо. Не смятах да правя повече сладка. Обаче имам време да размисля. Последния път, пак ти беше виновна, купувах смокини в събота вечер и варих посред нощ....

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ъмммм малко се чувствам виновна така :) ама нали знаеш, че бързо се прави :))
      Само една доза направи, за асортимент :)

      Изтриване
    2. Илианка, направо си е жертва, като знам как си лягаш "с кокошките" :))

      Изтриване
  5. Пепи, ама забеляза ли, че почти на същия ден пак показваш сладко от смокини. :) Голямо съвпдение и пак с вкусотия. Да ви е сладко! Поздрави сърдечни!

    П.П. Ама много обичам и аз смокини!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери ,аз се научих да ги ям покрай миризливите сирена :) дори сладкото така проядох. За съжаление си нямаме лична смокиня :)) (писала съм защо в другата рецепта за сладкото от смокини), но пък на пазара мили баби винаги продават.
      Поздрави и на теб, девойче мило!

      Изтриване
    2. ПП: Гери, ако бях погледнала датите, снощи кях да пусна тази публикация :)))))))))) невероятно съвпадение, благодаря ти, че ми обърна внимание :)

      Изтриване
  6. Пеп, давай от суровите смокини, пък за слодко - ако стигнат. Аз не съм му много фен на гелфикса, ама ще ме караш да се жертвам. Най ми е лесно на мен в хлебопекачката за сладкото слагам го и го забравям, после само в бурканчЕта и готово.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. давам Веси, само да ти се ядат. аз първо си отяждам на пресни смокини и после мисля за сладко.
      Стига го мисли Гелфикса, съвсем нормални консерванти са в него.

      Изтриване
  7. От смокините сладкото е невероятно ароматно! На мен ми е даже малко тежко, но дъщерята го обожава!
    Поздрави и лека вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Знач и правиш за нея, Ина :)
      Поздрави и на теб и хубави събота и неделя!

      Изтриване
    2. Ами то повечето от сладките неща, които правя са за нея и внука, аз съм по соленото! :)

      Изтриване
    3. И аз съм по соленото, Инче :) останалите човеци се радват на сладкото :)

      Изтриване
  8. Ооооо, Пепче, миналата година и аз го правих така и стана изумително вкусно! Взимам си филийката, че много го обичам с масълце! Прегръщам те Пепи! Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вземи си, Кате :) да ти е сладко :)
      Прегръдки и хубав уикенд на теб да е!

      Изтриване
  9. Здравейте Пепи,аз от години правя сладко с Гелфикс,само сладкото от смокини до сега не съм приготвяла с него.Исках да попитам-написали сте че след известно време цветът избледнява,а при мен понякога потъмнява в близост до капачката,каква може да е причината? Любка

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. да, избледнява, или потъмнява, зависи какво е било сладкото (от какъв плод) Не знам защо е така, може би от пектина е? нямам идея. Но е хубаво, вкуса му не се променя и си го хапвам

      Изтриване
  10. Направих по вашата рецепта сладко от смокини....надявам се да се е получило! Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  11. Здравейте рер-4о, много отдавна обичам да преглеждам вашите рецепти и да се ориентирам по тях. Сега си позволявам да поискам вашия съвет. Днес реших да направя мармалад от шипки. Изчистих , сварих до пълно омекване, като поистинаха ги намачках старателно. Оставих за утре прецеждането, защото стана доста късно. Та въпроса ми е, дали ще е възможно от тази смес, личи си че ще е доста гъста, да прибавя вода и да процедирам по описанието на д-р Йоткер с фикса. Много моля за вашето компетентно мнение, защото се страхувам да не се обърка всичко. Аз от години правя и ползвам фикса, но обичаме без семки , тоест всички плодове ги прецеждам и стават прекрасни желета. Дано да видите моята молба , оставам в очакване. Бъдете здрава и успешна.
    Поздрав от мен, Недка Арабаджиева!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте, Недка :) Щом имаш опит с фикса и други желета, направи го, ще стане. Не съм правила от шипки с гелфикса, само ей така обикновено, както ще го прецедиш ти и после още изварено.
      Жива и здрава и Вие бъдете!

      Изтриване
    2. Привет Пепчо,
      искам да ви кажа , че сполучливо направих желето. Голяма трудност беше от начало, случайно ми се обади приятелка и като разбра че имам проблем ми обясни,самата шипкова маса не може да се прецежда, тя просто я е претривала под течаща вода , но като конец, тънка струя и така е получавала сока. Но, говори за големи количества -25 буркана, които е правела на село в голяма тава. Аз добавях по малко топла водичка и през цедката. Получих 2лира сок като нектар. И после както следва от узазанието на фикса, 2 бройки и 1кг захар, напълно достатъчно. Малко по-гъстичко е трябвало,но и така е много хубаво желето Съжалява, че не мога да ви покажа. И тук искам да благодаря сърдечно за вниманието и подкрепата. Много беше важно за мен. Пожелавам прекрасна вечер и моля, не се променяйте, все така отзивчива и брагородна!

      Изтриване
    3. Това не го знаех за течащата вода - явно сме го оставяли доста по-рядко, с повече вода сварените, защото лесно се претриваха през сито. Човек се учи докато е жив, ненапразно е казано. А споделеното от теб ще бъде полезно.
      Много благодаря за милите думи, топлят ми сърцето :) когато виждам, че трудът ми е ценен и е в помощ на хората.
      Поздрави на теб и хубава нова седмица!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...