22 август 2014 г.

Маслени бисквитки с шоколад


       В последната една седмица тези  бисквитки станаха фаворити в къщи. Бях ги правила преди ..... много години, не помня колко отдавна; веднага, след като ги видях тук в блога на  Айн. Може би бяха първите бисквитки, които правех от интернет, любопитна какъв  ще им е вкуса с изварата вътре.  Ами мекички са  smile1 сочни и с парченца шоколад. Спомням си, че тогава търсих и намерих рикота точно за тях, което беше трудна мисия, тъй като през 2006/7 година различните видове сирена бяха рядко срещана стока в българските магазини.  Този път изобщо не се замислих и ги направих с  хубава пълномаслена извара. 
       Много ги харесаха младите човеци в къщи, но тъй като аз имам проблем с йода  на орехите реших, че ще си направя и вариант без орехи :) с кокос. А на кокоса приляга бял шоколад (това е идея на едното ни  девойче).  Така в следващите дни последва повторение, с двойна доза, която накрая разделих на две и в едната вложих отново орехи и черен шоколад, а в другата - кокос и бял шоколад. Е, бледоликите са моя фаворит :nyam: :nyam: Най-вкусни са ми от всички правени до сега бисквитки, дори  повече от трюфел-бисквитите


Изварата ги прави меки.
Самото количество брашно не е натъртващо много, затова също остават такива въздушни и меки, но ако искате по-хрупкави, може да увеличите брашното. Така няма да се разливат толкова при печенето, а ще останат топчести, като сладки. Сега са по-скоро бисквитки. Резултата на моя отговорностsmile1 ако не харесвате - приемам в колетче smile1
Замених част от брашното с нишесте, което ги прави нежни на вкус.
А правенето на тези бисквитки ми е от любимите начини, защото се поставят  с лъжичка върху хартията за печене и не търкалям топчета 
smile1


Продукти за една доза (около 40 броя) 


110 г меко масло ( безсолно) 
100 г пълномаслена извара (или рикота) 
1 ч.ч. захар (чашата е от 240 мл)
фино настъргана кора на 1 лимон или портокал
1 яйце
2 ч.ч. брашно 
1/2 ч л бакпулвер 
1/2 ч л сода за хляб 

~120 г черен шоколадов чипс или едро нарязан шоколад (поне като зарче за табла) 
~ 1/2 ч.ч. едро смлени орехи (или други ядки) 



110 г меко масло ( безсолно) 
100 г пълномаслена извара (или рикота) 
1 ч.ч. захар (чашата е от 240 мл)
фино настъргана кора на 1 лимон 
1 яйце
1 и 3/4 ч.ч. брашно 
1/4 ч.ч. царевично нишесте (или пак брашно) 
1/2 ч л бакпулвер 
1/2 ч л сода за хляб 
100 г кокосови стърготини 

~120 г бял шоколадов чипс или едро нарязан шоколад (поне като зарче за табла) 


Приготвяне: 
* Маслото и изварата се разбиват до хомогенна смес - около 2-3 мин.  ( с пасатора е по-бързо :)) 
* Прибавят се захарта и  настърганата кора от лимон; отново разбива до пухкава маса - около 3-4 мин. 
* Прибавя се и яйцето и разбива, докато сместа го поеме. 
С миксера приключваме до тук :) 
* Брашното се смесва с бакпулвера, содата (и нишестето за белите) и прибавя на 2-3 пъти към сместа. Разбърква се добре с лъжицата. 
* Прибавят се орехите и шоколада (респ. за белите кокоса и белия шоколад) и отново разбърква добре. 
* Купата се покрива със свежо фолио и прибира в хладилника за 50-60 мин. 

* Фурната се загрява на 180*.
* Застилат се две тави с хартия за печене (или намасляват) 
* С чаена лъжица се къса от тестото и поставя върху хартията, на разстояние 3-4 см едно от друго, тъй като при печене се разливат.  Може с мокри ръце да се оформят и правилни топчета, но според мен е излишно. Бисквитките са си  хубави и така :) 
* Пекат се в загрятата фурна за около 15 мин - до леко зачервяване по краищата. 
* Изважда се тавата, оставя се да изстинат 5-6 мин, след което се прехвърлят на решетка и оставят така до пълното им изстиване. След което могат да се приберат в кутия :) 






40 коментара:

  1. А, ето ги най-накрая. Пропускам вторите, но първите бих опитала с удоволствие. Обичам бързите и вкусни изпълнения.
    Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Давай, Илианка, които искаш направи :) все са хубави. Ще те държа под око ;)

      Изтриване
    2. Купих си продукти вчера, но уви, не успях. Имам толкова много работа, че не знам дали тази седмица ще е...

      Изтриване
    3. Стискам палци да ти се разтовари работата, Ил. А сладките ако не тази, другата седмица (замрази изварата)

      Изтриване
  2. Е, отидем ли си в нашето вкъщи, със сигурност ще зарадвам любимия с тези сладости. Веднага си запазвам рецептата. Как ги чаках само, Пепи! Прекрасни, преркасни сладки! Убедена съм, че ще ни харесат много, даже май и двете ти решения - и черничките, и бледоликите. ;) Благодаря, че сподели, Пепи!
    Прегръдки и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще се радвам да опиташ, Гери :) и ще чакам резултата :)
      Най-добре замеси тестото в две дози, накрая раздели и прибави последните продукти.
      Прегръдки и хубави събота и неделя!

      Изтриване
  3. Пепи, правила съм нещо подобно и аз преди години, с извара, обичам я много в печивата. Но ти сега толкова ги похвали, че само толкоз ми трябва, ама бива ли - посред лято:))) бисквитки да пека? И двата варианта еднакво ми харесаха, аз съм правила от първия по-скоро.
    Веднага ме загложди въпросЪ какъв ти проблема с йодЪ и кое ви е другото девойче:))) Мож да се изповЕдаш в скайп :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. така е , Веси :) Вече е утре, отивай за извара и ги направи :)
      Проблема ми е с орехите - йода винаги ми дразни на езика. Моя език е географски :)))
      Няма да се изповядвам, да те видя дали ще се досетиш ти :)

      Изтриване
    2. Намесвам се без позволение, ама защото май и аз играя ролята на "другото девойче" в дома на любимия. ;) Та така...
      Хайде, прегръдки, момичета! :)

      Изтриване
    3. Гери, защо и даваш жокери :))
      Аз съм много благодарна на това ни девойче (което ти е адашка впрочем) , защото ми нарязва шоколада за бисквитките :) и най-вече успява да го опази от синковеца :)

      Изтриване
    4. Знам си аз. ;)
      Пепи, помагай й с готвенето и я окуражавай. Аз се чувствам прекрасно в дома на любимия, а кухнята ми е изцяло на разположение, когато поискам. Доверието, което ми е дадено, страшно много ме вдъхновява и ласкае. ;) Д са ти здравички и щастливи всички дечица! :)

      Изтриване
  4. Пепи, и аз си взимам от първите :)
    Видях в Lidl извара в кутийка, но не е пълномаслена :)
    Нали мога и в първите да заменя част от брашното с нишесте?
    Хубав уикенд от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. можеш,разбира се. Малко нишесте не вреди на никакви бисквитки :)
      Хубав уикенд и от мен!

      Изтриване
  5. Аз си вземам от всички:) Много готини са станали!

    ОтговорИзтриване
  6. Заинтригува ме изварата в тях. Ще ги пробвам! Благодаря за рецептата, Пеп!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пробвай, Нели, няма да сбъркаш. Аз снощи нова доза правих :))

      Изтриване
  7. Само за сведение: извара = рикота. Справка: Майкъл Киарело по ФИЕСТА ТВ:)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. така е, всичко го знаем. Както и знаем това, че рикотата е много хубава извара. Тук се продава основно нискомаслена извара от суроватка :)

      Изтриване
  8. Изглеждат греховно вкусни, Пепи! Ще си взема една и ще й се насладя... Прегръдка! ;)

    ОтговорИзтриване
  9. Пепи,от вчера съм ги фиксирала и аха днес да врътна едни бисквити,че си подстрекател неустоим,но времето стана плажно и ми се размина :) .
    То се знае,че бих си напълнила чинийката и от двата вида,такива нежбрежни най-много ги тача! :)
    Даже не мога да реша кои ще са ми по-по-най,като са взели участие все любими съчетания!
    Пожелавам на теб и девойките вкусна,успешна и усмихната нова седмица,мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. За последен път в събота направих сборни - с орехи и кокос, но само с бял шоколад :) така май най-много ми харесаха :)
      Благодаря ти, Роси, вкусна и спорна седмица и на теб да е :)

      Изтриване
  10. Ах, неустоими са, Пепи! Е, това е нещо, което ще поглези небцето! Прегръдки, мила!

    ОтговорИзтриване
  11. Определено няма да им се размине направата! :) Толкова приканващо и апетитно изглеждат!
    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, Ина, бързо стават, а са приятни за небцето :))

      Изтриване
  12. дали става за блат за торта?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. никаква идея нямам :) Ще се получи маслен блат, ако ви харесва такъв - пробвайте :)

      Изтриване
  13. Пепиии, пак ти си ми на прицел и ми е нужеен съветът ти. ;) Ще правя тези сладки, но ми трябват за понеделник. Малко съм зле с времето напоследък (липсва...) и се чудя дали мога да ги направя днес вечерта за понеделник сутрин? Или няма да са така хубави, ако престоят няколко дни? Ако мислиш, че ще им повлияе, ще ги направя в неделя... Ама нали уж са маслени, та знам ли. Ще чакам да ми отговориш. :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, тези бисквитки са маслени и колкото повече стоят, по-хубави стават :) Не се притеснявай, прави ги сега, в понеделник ще са си същите. Аз ги правя двойна доза и прибирам в кутиите, да има.

      Изтриване
    2. Пепи, много благодаря! Знам аз, че мога да разчитам на теб! Стискай палци само да не се проваля. :)
      Поздрави!

      Изтриване
    3. Стискам, Гери и чакам да споделиш!

      Изтриване
    4. Споделям веднага. :) Защото ги доизчаквам да изстинат и след малко прибирам в кутиите. Страхотни! Даже си хапнахме по двечки с моя човек. Огромно благодаря, Пепи! За кой ли път...
      Ама знаех си аз, че ще им дойде ред на тези бисквитки, харесаха ми много още като ги показа.
      Много сърдечни прегръдки, Пепи, и лека вечер ти желая! :)

      Изтриване
    5. Браво на теб, Гери!
      Да ти е сладко и стискам палци утре да ги харесат толкова, колкото ти ги харесваш :)
      Прегръдки и за теб и спорна седмица!

      Изтриване
    6. Получиха ми се прекалено сладки. Захар сложих колкото е по рецепта. Може ли от шоколадовите парченца да е. Сложих на око, че нямам кухненска везна...

      Изтриване
    7. А шоколада ти черен ли беше? Ако е бил черен, няма как да са сладки. Ама нищо де, другия път намали захарта по твой вкус.

      Изтриване
  14. Искам да попитам за тези сладки как да обезсоля кравето масло или дали се продава безсолно? Защото мисля да ги правя за семеен празник, а рецептата изглежда страхотна. Предварително благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. При нас маслото се продава безсолно- много рядко намираме солено масло, а твоето освен да го сложиш да се претопи във вода - после са стегне отново, за да му излезе солта, друг начин не виждам.
      а сладките наистина са страхотни

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...