16 юни 2015 г.

Чийзкейк с череши


Един жесток чийзкейк с череши :) трепач, според младия мъж, който тази пролет изяде толкова много чийз-сладкиши, колкото не сме яли у нас за 3 години.  Последните обаче са винаги с доста дебел  млечен слой и недоволни няма :) Е, може би аз, докато чистех черешите, но на мен бързо ми минава. 

Продукти за много прилични 10 парчета :wink1:  
~ 230 г.  какаови бисквити (Роден край с какао, големия пакет, все забравям да видя колко грама е точно  ) 
100 г. едро смлени ядки (орехи, или лешник) 
100 г. масло 
1 яйце 

За крема: 
200 г. крема сирене (напоследък ползвам едно Лидълско - Goldesa, доста добра и на прилична цена, два пъти по-ниска от Филаделфията. ) 
200 мл. сладкарска течна сметана 
200г гъсто  цедено мляко, или заквасена сметана  
2 белтъка  с 2 с. л. пудра захар 

и още 6 с.л. пудра захар (или на вкус) 
1 ч.л. желатин (5г) 

За заливката: 
500 г череши
5 с.л. захар 
1 ч.л. желатин (5г) 


Приготвяне: 
* Бисквитите се смилат, или ситно натрошават. 
* В купа се смесват с ядките, мекото масло и яйцето  и разбъркват, докато сместа стане на трохи. 
* Дъното на форма за печене  се покрива с хартия за печене, или както виждате йенската тава - намазва с масло, или напръсква със спрей за печене. . 
* Бисквитената смес се разстила на дъното и притиска плътно. 
* Пече се в предварително загрята  на 180* фурна  за 10 мин. Веднага се изважда и охлажда. 
* В друга купа се разбиват белтъците с пудрата захар за 5-6 мин. 
* Прибавят се крема сиренето и заквасената сметана/цеденото мляко и останалата пудра захар  и бъркат толкова, колкото да се получи еднородна смес. 
*Разбива се сладкарската сметана до твърди върхове. 
* Прибавя се внимателно към млечната смес, разбърква се.  
* През това време желатина се  разтваря в малко студена вода (30-40мл) , докато набъбне, след което се загрява и прибавя към млечната смес.  Обърква се много хубаво. 
* Изсипва се върху изстиналата подложка и  изравнява.  
* Прибира се в хладилник за поне 2 часа, да изстине хубаво. 

* Почистените череши се поставят в малка тенджерка, или касерола, заедно с 2-3 лъжици вода и захарта.  След завирането се варят 3-4 мин. и отстраняват от котлона. Тук по желание понякога се слага есенция :) 
* Изчаква се да поизстине и се прибавя разтворения във вода и набъбнал  желатин - по горния начин. А когато се охлади съвсем сместа и започне да се желира се разпределя върху готовия сладкиш и разпределя равномерно. 
И пак се прибира в хладилника за 3-4 часа :blush2::blush2: ако успеете да се абстрахирате от мисълта, че имате сладкиш в хладилника. 





и още един летен вариант - в млечната смес няма белтъци. С белтъците е малко по-въздушна, но лятото яйцата в сурово състояние са опасни :) Желирания крем отгоре е от праскови и сини сливи - задушени със захар и малко желатин, за да стегне 


36 коментара:

  1. Абстрахирането е възможно само, ако съм подушила възглавницата,а чийзът паралелно е полегнал за нощна дрямка,иначе е трудна работа,Пепи :).Даже аз пак някак ще се стърпя,защото ще искам да го снимам (има си хас да не),а това ми е много мощна спирачка.Обаче останалите люде трябва да са в неведение,иначе ще се наложи да викам на помощ стражари . :)
    Най-после го показа този многократно дефилирал в последните два месеца чийз в пълен отчет и състав,а може и преди да си и да съм пропуснала ягодовия,пък уж все зорко следих.
    Страхотен е......е много малко да се каже-уникален е и след малко отивам да си го сънувам сладко!
    Прегръдка от мен и хубаво утре да ти е,мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не, не, Роси, не съм го показвала в ягодов вариант. Но е същия, само дето заквасената сметана и цеденото мляко взаимо-заменям :) То не беше един не харесва печения крем, другия не харесва суровия блат... накрая в такъв вариант постигнахме компромис и вече така го правя :) Чакам с нетърпение хубавите, наши сочни кайсии. Миналата седмица купих, но доста твърдички бяха, не стават за сладкиш.
      А у нас затова голям го правя :) да има два дни всички на воля да си хапват от него :) не оставам на стража.
      Прегърдка и за теб, мила и хубава сряда!

      Изтриване
  2. Пепиии... Имай милост, моляте! Направо ми се подкосиха краката пред този хубавец. Жесток чийзкейк, ама наистина! Бих си го яла даже и сама - та да си имам за повечко от два дни. :)
    Прегръдки и да ви е сладко вкъщи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. моля те* (ух, явно наистина съм била гладна, че и празното място съм изяла) :)))

      Изтриване
  3. Неустоим, прекрасен, вкусен...Не бих отказа парче в никакъв случай. Прегръдка, Пепи! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Черпя, Еви :) Давай чинийка :)
      Прегръдка и за теб!

      Изтриване
  4. Пепи, изглежда страхотно, единствената промяна, която бих направила е със суровите белтъци (заради алергия), но така хубаво са се стегли черешовите сокове, че е неустоимо!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Може да се правят промени, разбира се, Игличе :) Важно е само сезона на черешите да не пропускаме :)
      Прегръдки и за теб!

      Изтриване
  5. Еее,ама Пепчо и аз съм доволна. Този полусезон само с череши още не съм яла и ето ти, веднага ме почерпи;)
    Поздравче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ето, Мъхче, давай. Докато все още има череши - направи си с тях :) Щото аз и да черпя - само очите ще са пълни :)
      Поздравче и за теб!

      Изтриване
  6. Аз пък не чаках и веднага го направих! Само суровите белтъци пропуснах, но и така е неустоим. Вкъщи човеците много го харесаха. Усмихнат четвъртък, Пепи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Може, съгласна съм за белтъците :) Аз се радвам на домашни и винаги пресни, но когато ползвам по-стари, ги слагам на гореща водна баня, да си се готвят там, докато бъркам.
      Да ви е сладко!

      Изтриване
  7. Пепи, изглежда жестоко вкусен, направо е фантазия! Снимките и те изкушаващи и прелъстяващи! Поздрави, изкусителке!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ммм Кате, ще намеря за какво да заменя парченце сладкиш от твоите предложения :) Последните седмици бяха много морски и много апетитни!

      Изтриване
  8. Направо в 10-тката е това предложение, Пепи - чийзкейк и череши...,
    вълшебна комбинация, разкошен вкус и страхотна визия.
    Сърдечни поздрави, хубаво, усмихнато и щастливо лято!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. благодаря ти, Дианка :) Наистина е много сочен и вкусен :)
      Сърдечни поздрави и на теб и хубав о лято!

      Изтриване
  9. След като няколко дни точих лиги пред снимките ти днес не издържах и в момента се охлажда в хладилника .
    Изглежда много добре не знам как ще дочакам да се стегне :)
    Благодаря за рецептата

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сигурно вече сте го опитали :) Надявам се да ви е харесал поне толкова, колкото и на нас :)
      Хубава нова седмица Под гъбката :)

      Изтриване
    2. Опитахме го и още как :) Много ни хареса !!! Благодаря за рецептата! Аз увеличих количествата ,за защото подозирах ,че няма да ни стигне. Така и се получи :)

      Изтриване
    3. Много се радвам, Наталка :) Хубаво, че си се сетила да увеличиш дозата :)

      Изтриване
  10. О, Пепи, размазах се пред монитора...копвам го веднага!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. хайде, Веси :) Ще те следя да видим кога ще направиш :)

      Изтриване
    2. О, нали знаеш - кога ще направя е едно, а кога ще покажа - съвсеееем друго:)), кЪДе Коледа може:)

      Изтриване
    3. хахха Веси, да :) И като пуснеш по Коледа чийзкейк с череши, ще се чудя къде си ходила да береш сред зима череши ти.

      Изтриване
  11. Здравейте, не обичам да ползвам желатин, затова би ли могъл чийзкейка да се изпече? И, ако да - на колко градуса и за колко време:)

    Благодаря Ви

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Може да се изпече да, на ниски градуси и на водна баня. Като този http://pep-4o.blogspot.com/2015/03/blog-post_6.html
      И го оставяте много хубаво да изстине (поне няколко часа), преди да сложите заливката.

      Изтриване
    2. При тази рецепта с печеният чийзкейк времето ми се вижда много, аз пека на около 160-70градуса за 40-50мин.
      При първа възможност ще пробвам рецептата, че вкъщи скоро не съм правила чийзкейк:)

      Изтриване
    3. При мен е точно, а някои дами вече го направиха и са съгласни с времето :) зависи и от големината на формата, както и от фурната. Ако се опакова формата във фолио, да не пропуска вода също. Но щом печете на по-ниска и ви стига времето - направете го, както си знаете. Пък и винаги може да се пробва дали е готов, изпечен.

      Изтриване
  12. Трепач не ами, човек може да ритне камбаната, докато гледа само снимките.
    Много, много обичам, но много рядко приготвям. Ако може наготово - най-добре :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Оххх и аз бих се съгласила наготово... ама за сега не може :) Мен чака.

      Изтриване
  13. Направих го. Чудесен е, нападнаха го още преди да е стегнал. Благодаря за споделената рецепта! Цвета

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Браво! Да Ви е сладко!
      Както се вижда и у нас понякога не изчакваме да стегне добре :)

      Изтриване
  14. Пепи, снощи го правих. Бисквитките бяха бели и пропуснах орехите и белтъците заради най-малкия човек, но за мен това е най-сполучливата рецепта за чийзкейк, която съм правила. Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Видяхго, Стаси, много е апетитен!
      Да ви е сладко!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...