25 юни 2015 г.

Печени хрупкави картофки



      Тези картофки са познати у нас (т.е. от мен J) като "хрупкавите картофки на Карина (Carina kuking.net).  Другите ги знаят просто като печени хрупкави картофки. Преди десетина години младите човеци не признава други картофи, освен пържените. Но има моменти, когато имаме само пресни картофи, а те не стават много добри пържени; не са като старите (за тях). Тези обаче се харесаха и настаниха трайно. И ги правя често. Толкова често, че не се сещам да ги документирам дори. 
      Ето сега да ги покажа и да напиша как ги правя у нас  



Необходими са: 
картофи (естествено ) 
2-3 с.л. зехтин 
по 1 с.л. мноого ситно нарязан лук и чесън 
сол, черен пипер
мащерка , или риган 

галета и червен пипер  


Хрупкави печени картофки

Приготвяне: 
* Картофите се почистват - измиват, обелват, ако са стари - и нарязват на дебели резени. 
* Бланшират се за 3-4 мин. във вряща, подсолена вода. 
* Изваждат и се отцеждат хубаво. 
* Фурната се включва на 200* 
* Поставят се в торбичка/плик, прибавя се зехтина и се разтръскват, за да се омазнят хубаво отвсякъде резените. 
* Тава за печене  се намаслява, или покрива с хартия. 
* Изсипват се картофите. 
* Поръсват се с галетата - обилно, разбъркват се така, че тя да полепне навсякъде по тях. Разпределят се на един ред в тавата. 
* Отгоре се поръсват със сол,  червения пипер, лука и чесъна, поръсва се с подправката (или поставят клончета върху тях) 


* Поставят се във фурната да се пекат  -  до хрупкава коричка - обикновено отнема от 20 до 30 мин, зависи колко пълна е тавата.  В тавата на моята фурна се събират килограм и половина пресни картофи.  От старите картофи - 2 кг, тъй като част от тях заминава в обелките. 

***При Карина не се бланшираха, пекат се сурови с подправките, но така стават с хрупкава коричка и мека вътрешност. Мечта :) Само за чаша бяло вино, или бира :drinks: 




41 коментара:

  1. Чудесен загар си имат!
    Да знаеш, че преди това са били и на плаж :)
    Хубав ден,Пеп!

    ОтговорИзтриване
  2. Отговори
    1. да мина да проверя дали си ги направила

      Изтриване
    2. Този коментар бе премахнат от автора.

      Изтриване
  3. Пепи, моят човек толкова обича картофи по слески (и пържени картофки, разбира се), а аз толкова исках да знам дали стават печени. И ето, радвам се, че си показала тези хрупкави картофки! Веднага запазвам рецептата и ще го зарадвам, щом се прибере. :) Благодаря ти много!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. хайде Гери прави ги и ще чакам да споделиш дали ще ви харесат и на вас

      Изтриване
  4. А сега дай и една охладена бира :) и казвай наздраве!

    ОтговорИзтриване
  5. Всички вкъщи обожаваме картофи под всякаква форма, а тези изглеждат невероятно вкусни. Мекички отвътре и хрупкави отвън... Точно такава рецепта ми трябва! Ще се пробва задължително!
    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Надявам се да Ви хареса :) Поздрави и хубава нова седмица!

      Изтриване
  6. Чудни! Много ми харесват, Пеп. Ще направя.

    ОтговорИзтриване
  7. добре си се сетила най-сетне, че да си подобрим картофите (това с галетата).
    Ама да знаеш и с бърбън си вървят

    ОтговорИзтриване
  8. Определено ще се правят в най-скоро време!
    Приятни почивни дни, Пепа!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Ти и:) Почивните дни бяха изключително приятни, хубава и спокойна да е новата седмица на теб!

      Изтриване
  9. Приличат ми на уеджис картофки, само че на фурна и съм сигурна, че са много вкусни. Ще трябва и да се наредя на опашката за пробване:))) Много са изкусителни, Пепи, но то при теб винаги всичко е така! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. хайде сега Уеджис :) това са картофките на Карина, Кате ;)))) И сега сериозно - най-хубавото е, че хем са печени, хем са хрупкави. Лятото доста пържени неща ядем, та се радвам, че поне картофите можем да изпечем.
      Прегръдка за теб, бонбон!

      Изтриване
  10. Много ми харесват картофките,Пепи,и непременно ще ги опитаме и у нас,така бланширани ми е интересно каква ще е разликата,аз иначе съм пекла като Карина.
    Сърдечни поздрави и прегръдки,мила и щастлив уикенд на семейството!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вътрешносттта им е по-сочна и мека, Роси. Както бланшираните пържени картофи (да ти призная, аз и такива си правя и в момента във фризера има един пакет такива. )
      Пробвай ги, сигурна съм, че ще ти харесат.
      Прегръдка за теб, другарче мило и хубава, нова седмица!

      Изтриване
  11. Страхотно изглеждат при теб, Пеп, тези Каринини картофки, добре ме подсети ти.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз те подсещам, но кога ще ги видя при теб на отчет, Веси ;)

      Изтриване
  12. Чудесна рецепта за картофки, Пепи - твоите изглеждат разкошно,
    потвърждавам за бланширането, харесва ми и ароматът на мащерка.
    А днес, на Петровден и честит имен ден! Поздрави теб, здраве, успехи и хубаво лято!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря, Диди!
      Хубаво и слънчево лято и на теб да е!

      Изтриване
  13. Чудни картофки, Пепи! Много са любими и у дома!
    Честит имен ден! От сърце ти желая здраве, приятни емоции и весело лято!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно благодаря, Бети!
      Весело и слънчево лято и на теб!

      Изтриване
  14. Dera all, clear this looks so beautiful and tasty. But how long do you bake them: -)

    200 degrees, but for how long?
    And if we make them thiner, would the effect be the same?

    Thank you so much!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. 200 *. 20 - 30 minutes
      If you cut them thinner effect not the same - will not be a soft interior

      Изтриване
  15. Щом тръгнаха и на ингилизки, ще ги Ядем и пушек ще се вдига

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. аха, виж, нали :) само да съчиня отговор, да върна на девойката :)

      Изтриване
  16. Пепиии, хапнахме си на обяд от твоите картофки. Нали казах, че ще ги направя! :) Господинът ми подари супер доволната си усмивка! А аз ти благодаря сърдечно - както казах и на него, няма нещо, което да съм приготвила по твоя рецепта, и да не ни е харесало много! :) Чудесни са картофките и често ще ги приготвям. Направих ги като теб - с бланширане. Само смесих галетата с подправките и солта, та направо овалях в нея всяко резенче. Имам един въпрос - твоите колко хрупкави са? Малко тъпо питам, но просто тези (на снимката) изглеждат по-хрупкави от това, което аз постигнах. А може би са поизстинали моите...
    Както и да е - всеки да знае, че са страхотни! А аз млъквам вече, че коментарът ми ще стане втора дипломна работа. :)
    Прегръдки, Пепи, и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, като престоят 2-3 часа, поомекват, дори имаше останали 4-5 резена на другия са съвсем меки. Хрупкави са в момента, в който ги извадиш - до час :) Ако трябва, печи ги малко повече. Не слагай червен пипер, че от него по-бързо ще хващат тен :)
      Прегръдка и за теб и много се радвам, че сте харесали ,Гери!

      Изтриване
    2. Сигурно е било в печенето - недостатъчно. Другия път още 5-10 минутки. Иначе не съм ги чакала повече от час да изстиват, а само няколко минутки, колкото да могат да се хапват. ;)
      Благодаря, Пепи! Пак ще направя. :) А някой път и ще снимам!
      Хубава вечер! :)

      Изтриване
    3. и на теб, Гери и хубав, спорен петък! Чакам да се похвалиш с дипломната работа, нали знаеш :)

      Изтриване
    4. Само да дойде ред за хвалене. ;)
      Прегръдки, мила Пепи!

      Изтриване
  17. Тази рецепта обезателно ще пробвам, като фен на картофите няма да я пропусна :)
    Нещо подобно съм правила, но това ми изглежда по-примамливо, а и с хрупкава коричка.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. някакво картофено разнообразие е :) Пробвай, Даре!

      Изтриване
  18. Търсейки крилцата с пепси, попаднах на материала за фритюрника Филипс и оттам - на линка за тези картофи. Правила съм нещо подобно и наистина са прекрасни, когато са топли.
    Напълно споделям мнението ти за пресните пържени картофи, ако се пържат по стандартния начин. Но още от малка съм свидетел как ги пържеха родителите ми - със захлупен капак, отвътре се чуват едни страшни звуци, защото голяма част от парата кондензира по капака и пада в горещата мазнина...Обаче така пресните картофи не се пържат за минутки, а се задушават в известен смисъл. Като се позадушат, капакът се отваря, за да хванат вече коричка и да добият пържен вкус. За мен така стават чудесни.
    Когато дойде моят ред да съм домакиня, се замислих, че мога да си спестя първата част от пърженето, като ги задуща в МВ. Само картофи, те си пускат предостатъчно вода. След съответното време за задушаване - се слагат внимателно да се пържат, да си поемат мазнина и да станат златисти и приятно загорели.
    Недостатъци на метода: 1. по-бавен, дори в МВ си иска време, особено за сериозни количества. 2. вече задушените картофи по-лесно се чупят или разпадат и трябва да се внимава.
    Това беше само идея, особено щом вече имаш Филипс. Но аз все пак да си кажа

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Филипса е много полезен уред, но за съжаление нямам място в бокса за него и епримък-отмък. Благодаря за съвета за микровелето, някой ще се възползва със сигурност. Когато се видя с повече време ги бланширам във вода за съвсем кратко, подсушавам добре и тогава не пръскат пир пържене - дори замразени. Лошото е, че свършват бързо, а се правят бавно :)
      Поздрави и хубави почивни дни!
      ПП: едсна приятелка ги "бланшира" в уреда на пара, но пак не събира кой знае колко количество. Ама за двама човека става

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...