24 януари 2017 г.

Данубио (питки с плънка)

      Няма да говорим  за уругвайския футболен отбор "Данубио" (основан от български емигранти, в превод Дунав), а за известните пухкави италиански питки "Данубио", които се приготвят с малко продукти, сравнително бързо  и лесно, дори за начинаещи. Преди години бяха доста известни  в мамешкия форум, но правенето им тогава е останало без документация  при мен, затова сега ще ги споделя.  Много подходящи да се носят на работа, на разходка в гората, или за училище. Най-хубавото е, че тестото е универсално, както при моите кифлички с всякакви плънки и плънката може да бъде и сладка, и солена. А солените у нас ги правя различни, така изненадата на хапващите ги е гарантирана Smile
     Важното е, че никой не се е оплакал от това. Аз си ги познавам, тъй като още, когато ги нареждам в тавата си белязвам кои с какво са :)  например семенце от кълнове, парче маслинка.... съответно и поръската отгоре преди печене е според пълнежа.  Сигурно интернет вече е пълен с рецепти за тях, но моите са от руския форум Готовим дома. 
В долната форма - тава с D 32 см.  e събрана цялата доза и самите питки са по-високи, бухнали, но и по-слепени :)  една за друга. Понякога за по-бързо ги правя в една тава. Но друг път разделям питките в две тави (долу, правоъгълната тава), като оставям повече място между тях и така не се слепват толкова и имат повече коричка. Изборът какви да ги направите е Ваш :)  

Продукти:
550 г бяло брашно София мел класик
3 яйца  и 1 белтък
2 равни с.л. захар
120 г масло
20 г прясна/жива мая, или 7 г суха
100 мл прясно мляко
1 ч.л. сол 

За плънката (тук е солена и е):
- праз - около 20см. парче, 1 стрък пресен лук, 200 г сирене, 1 съвсем малко яйце, или 1 белтък
 - 150г шунка, 150 г кашкавал, 3-4 лъжици лютеница, риган/чубрица
 - 150г маслини без костилка, 150 г пикантен кашкавал (тук е кефалотири)
 И още:
 1 жълтък, по 1 с.л. олио и прясно мляко  за намазване
 семена за поръсване - сусам, нигела, риган........

Плънката може да бъде каквато харесвате - солена, или сладка. 

Приготвяне:
* Маята се активира в половината от прясното мляко - топло, заедно със захарта и 2-3 лъжици брашно. Оставя се на топло място, докато шупне и сместа увеличи двойно обема си.
* Другата част от брашното се смесва със солта в купа за месене.
* Прибавят се леко разбитите с вилица яйца, останалата част от прясното мляко, размекнатото масло и шупналата вече смес с маята.
* Замесва се меко, еластично тесто - тестото е приятно за работа и не лепне по ръцете.
* Завива се със свежо фолио (или поставя в плик) и кърпа и оставя на топло място да втасва, за около час, докато стане поне два пъти по-голямо по обем Smile
---Цялата тази процедура с месенето може да се извърши в хлебопекарната (както правя аз) на програма тесто - за около час и половина имаме замесено и втасало тесто, готово за работа.
* През това време си  приготвяме продуктите за плънката - маслините, шунката, кашкавалите са нарязват на кубчета;  стръковете лук  нарязват на ситно и смесват с намачканото сирене и яйце.
* Тестото се поставя на набрашнета работна повърхност и разделя на 16-18 равни части. Може и по-малки, ако искате по-малки питки.
* Всяка топка се сплесква с ръце и раздърва на кръг с дебелина 6-8 мм., в средата на който се поставя плънката - както се вижда Smile 

* Краищата на тестото се слепват в центъра и затварят като вързопче.
* Готовите питки се поставят  в намаслена тава със затворените краища отдолу, на по 1см. разстояние една от друга (или повече, ако се правят в две тави), тъй като ще втасват. 

* Покриват се отново със свежо фолио и кърпа и оставят за 30-40 мин. да втасват. 
* Фурната се загрява на 190-200*С.
* Жълтъкът, млякото и олиото се разбиват с вилица и със сместа се намазват втасалите питки.
* Поръсват се със семената - тук аз, за да ги различавам, поръсвам тези с шунката със сусам, тези с маслините с нигела, а тези с праз и сирене - с риган. 

* Пекат се в загрятата вече фурна за около 25-30 мин. - докато се зачервят.
* Изваждат се и оставят да поизстинат, преди да се разчупят 
:)  
А разтопената вътре плънка е наслада и за очите, и за небцето 
:) 
Финал 
:)  писането почти толкова време, колкото и правенето им. Не се плашете от дългите обяснения.

10 коментара:

  1. Ехаааа, пак измисли нещо по-така. Ще ги правя, но аз половин доза - че като изстинат синковеца се мръщи. (май многУ почнах да му угаждам - ама ха?!) Целувки от мен и Северния полюс.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сем, (виж как те разконспирирам), можеш да замесиш цялата доза тесто и да направиш питките с половината, а другата половина съхраниш в хладилник до 2 дни. Ти през това време все ще направиш нещо тестяно :) Но съвета ми е да не си играеш с половин доза да месиш.

      Изтриване
  2. Страхотни питки, Пепи, но съм ги пропуснала...,
    тестото е чудесно, идеята и системата ми допадат също.
    Благодаря, поздрави и вкусна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Диди !
      Хубави и весели празници на теб! Тъкмо видях, че Сурва вече тече с пълна сила при вас!

      Изтриване
  3. Пеп, правила съм и и аз от онова време, даже някъде из снимковия матРиал може да ги има.
    Обаче сега ми кажи аз твоите как да различа, ти си ги знаеш, ама аз от кои да си грабна, а?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. от които искаш, Веси :) Девойчето ни вчера е направила и ме почерпиха с техните :) та има избор.

      Изтриване
  4. Оха,че са златисти и с изненадка вътре,бях ги забравила тези Данубио,Пепи,великолепни пухчета са станали!И гозбата с праза е супер,а за бисквитките,щом са с кокос веднага съм настроена за прегрешение,нали и на мен ми е толкова любим!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, бяха заляли форумите по едно време :) Но са и много удобна закуска за пренасяне.

      Изтриване
  5. Страхотни са. Невоятна идея аз ги правя със спанак и сирене

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да :) Хубавото им е, че могат да се приготвят с всяка любима плънка.

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...